Ikea, “Kariyerler Farklı Yapıldı” kampanyası kapsamında, gençlere mağazadaki kariyer yollarını göstermek amacıyla Roblox’ta sanal mağaza işletmek için on kişiyi işe aldığını duyurdu. Bu pozisyonlar, yalnızca 18 yaşın üzerindeki kişiler için geçerli olacak ve Birleşik Krallık ve İrlanda Cumhuriyeti ile sınırlı olacak.
İşe alınan kişiler, sanal mağazada farklı alanlarda çalışacaklar. Görevler arasında mobilya toplamak, müşterilere Showroom’da yardımcı olmak ve Bistro’da köfte servisi yapmak yer alıyor. İşçilere saat başına 13,15 £ / 14,80 € / 520 ₺ ödenecek.
Bu sanal mağaza, genç insanlara Ikea’da mevcut olan kariyer yollarını göstermek için kuruluyor. Ancak, bu kadar genç yaşta çocukları işe alma fikri etik tartışmalara yol açabilir. Neyse ki, bu pozisyonlar yalnızca 18 yaşın üzerindeki kişiler için geçerli olacak, bu da Roblox’un geçmişte çocuk istismarı potansiyeli nedeniyle eleştirildiği göz önüne alındığında olumlu bir adım olarak değerlendirilebilir.
Ikea, başvuru sürecinde işçilere çeşitli sorular sorarak onların bu sanal ortamda ne kadar rahat olduklarını ve yaratıcı çözümler üretebildiklerini değerlendiriyor. Örneğin, “Piksellere dönüşmek konusunda ne düşünüyorsunuz?” ve “Bistromuzdaki pikselli sosisli sandviç biterse ne yapardınız?” gibi sorular soruluyor.
Ikea’nın bu adımı, Disney, Epic Games ve Meta gibi şirketlerin çevrimiçi dünyalara olan ilgisini ve bu alandaki yatırımlarını artırıyor. Roblox’ta sanal mağaza işletmek, gelecekte bu tür iş modellerinin nasıl gelişebileceğine dair bir ön izleme sunuyor.
Ikea’nın Roblox’ta sanal mağaza işletmek için gençleri işe alması, hem yenilikçi hem de tartışmalı bir adım olarak değerlendirilebilir. Bu girişim, sanal dünyaların gerçek dünyadaki iş modelleriyle nasıl entegre edilebileceğini göstermesi açısından önemli bir örnek teşkil ediyor. Ancak, bu tür uygulamaların etik boyutlarının da dikkate alınması gerekiyor.