Microsoft, Xbox konsollarında oyun içi sesli sohbetler için yeni bir raporlama özelliğini duyurdu. Bu özellik, oyuncuların Xbox Series X/S ve Xbox One‘da oyun içi sesli sohbet içeren herhangi bir çok oyunculu oyunda 60 saniyelik klipler çekmesine ve uygunsuz ses etkinliklerini bildirmesine olanak tanıyacak.
Güvenlik özelliği bu haftadan itibaren test için Xbox Insider’lara sunulacak ve daha sonra herkese açık hale getirilecek. Xbox oyuncu hizmetlerinden sorumlu Başkan Yardımcısı Dave McCarthy, “Güvenlik yeniliklerimizdeki bir sonraki önemli adıma baktığımızda, ekibimiz oyun içi sohbeti hedefledi çünkü burası genellikle oyuncuların arkadaş ağları dışındaki oyuncularla etkileşim kurma fırsatının en yüksek olduğu yer.” dedi.
McCarthy sözlerine şöyle devam etti: “Xbox’ta reaktif sesli raporlama, hızlı ve kullanımı kolay olacak ve oynanışı en az etkileyecek şekilde tasarlandı. Bu özellik, oyuncuların hızlı bir şekilde çekim yapabilmeleri, oyunlarına geri dönebilmeleri ve oyun bittiğinde raporu sonlandırabilmeleri için tasarlanmıştır.”
Kaydedilen kliplere, gönderene kadar yalnızca oyuncular erişebilir. McCarthy, “Xbox, siz oyuncu olarak raporlama sürecini başlatmayı seçmeden herhangi bir ses klibini kaydetmiyor veya yüklemiyor.” ifadeleri ile bunu doğruladı.
Klipler 24 çevrimiçi saat boyunca oyuncuların konsollarında yaşar ve bir rapor gönderilmezse otomatik olarak silinir. Raporlama yapan oyuncular, Xbox’ın raporla ilgili işlem yapıp yapmadığı konusunda bilgilendirilecektir.
Kâr amacı gütmeyen ruh sağlığı kuruluşu Take This tarafından geçen hafta yayınlanan bir araştırmaya göre, her 10 oyuncudan yedisi toplulukların itibarı nedeniyle belirli oyunları oynamaktan kaçındığını bildirdi. Take This araştırma direktörü Dr. Rachel Kowert, “Zehirli oyun toplulukları sadece toplum sağlığı için değil, aynı zamanda kârlılık için de kötüdür” dedi.