Sony, kullanıcıların oyun oynarken karşılaştıkları zorluk seviyelerini anında ayarlamayı mümkün kılan bir patent başvurusunda bulundu. Bu patent, oyuncuların performansına göre zorluk seviyelerini hassas bir şekilde uyarlayabilen algoritmalar içeriyor.
Başvuruda belirtilen yöntem, bir kullanıcının bir veya daha fazla farklı türde oyun oynadığında, oyunun zorluğunun değiştirilip değiştirilmeyeceğine ilişkin tespitler yapabiliyor. Toplanan veriler, kullanıcının oyun performans seviyesini değerlendirebiliyor. Kullanıcının beklenen performans seviyesine ulaşamadığı durumlarda, oyunun zorluk seviyesini otomatik olarak değiştirebilen parametreler ayarlanabiliyor.
Patentin özeti, “Kullanıcının oyun performans seviyesi beklenen performans seviyesine karşılık gelmediğinde, oyunun zorluğunu değiştiren parametreler otomatik olarak değiştirilebilir. Hareket hızı, gecikme veya tereddüt, karakter güçleri, rakip sayısı veya diğer parametreler, kullanıcının beklenti seviyesine karşılık gelene kadar ölçümler aşamalı olarak değiştirilebilir” ifadelerini içeriyor.
Bu patent, oyuncuların deneyimlerini daha kişiselleştirmelerine ve oyunların zorluk seviyelerini kullanıcıların beceri seviyelerine daha etkili bir şekilde uyarlamalarına olanak tanıyabilir. Ancak, bu tip teknolojilerin nasıl uygulanacağı ve oyuncular tarafından nasıl karşılanacağı konusunda endişeler de beraberinde gelebilir.
Bu girişim, Sony’nin oyun dünyasında inovasyon ve kişiselleştirilmiş deneyimler yaratma çabalarını yansıtıyor. Şirket, patentin yanı sıra DualSense kontrol cihazı tasarımındaki güncellemelerle oyunculara daha interaktif ve tahminli bir deneyim sunma amacında olduğunu gösteriyor.