Xbox CEO’su Phil Spencer, Xbox’ın gelecekteki özel oyunlarının rakip platformlara taşınabileceğini ve bu konuda herhangi bir “kırmızı çizgi” olmadığını açıkladı. Spencer, Xbox’ın özel oyunları hakkında şu ana kadar çizilen sınırların, platformlar arası geçişe engel olmadığını belirtti ve şirketin gelecekteki oyunlarını hangi platformlara taşıyacağı konusunda esnek bir yaklaşım benimsediğini söyledi.
Spencer, Xbox’ın Hi-Fi Rush’un PS5’te, Pentiment’in Nintendo Switch’te ve Sea of Thieves’in her iki platformda da yayınlanması gibi örneklerle, platformlar arası sularda yapılan testlerin olumlu sonuçlar verdiğini ifade etti. Bu açıklama, Xbox’ın daha önce rakip platformlara özel oyunlarını taşımaktan çekindiğini gösteren geçmişin aksine, artık bu tür stratejilerin uygulanabilir olduğunu ortaya koyuyor.
Spencer, Halo ve Gears of War gibi büyük Xbox serilerinin etrafında geçmişte çizilen “kırmızı çizgiler” olmadığını söyledi. Bu açıklama, Xbox oyuncularının önemli serileri diğer platformlarda görme olasılığının arttığını gösteriyor. Ancak, Spencer, özellikle yeni bir Halo oyununun lansman planlarının henüz netleşmediğini belirtti. Oyun geliştirme aşamasında olsa da, hangi platformlarda piyasaya sürüleceği konusunda karar vermek için erken olduğunu vurguladı.
Bu durum, Xbox’ın gelecekteki oyunlarının hangi platformlarda yer alacağına dair daha fazla esneklik sağlayabilir. Spencer, Xbox donanım planlarının da belirsiz olduğunu ve taşınabilir bir Xbox konsolunun hala birkaç yıl uzak olduğunu belirtti. Ayrıca, Xbox’a ait Bethesda stüdyosunun geliştirdiği yeni Indiana Jones oyununun 9 Aralık 2024’te sadece Xbox ve PC platformlarında çıkacağını, ancak 2025’te PS5’e geleceğini açıkladı. Bu durum, Xbox stüdyolarının diğer platformlarda birkaç ay münhasırlık elde etme stratejisinin bir norm haline gelebileceğini gösteriyor.
Spencer, Xbox’ın özel oyunlarının diğer platformlara taşınması konusunda daha açık bir yaklaşım sergileyerek, rekabetçi oyun pazarındaki esnekliğini artırıyor.