Xbox CEO’su Phil Spencer, Bloomberg’e yaptığı açıklamalarda, Xbox’ın mobil oyun mağazası için ertelenen lansman öncesinde “ek araştırmalar” yapıldığını belirtti. Xbox, Mayıs ayında kendi mobil oyun mağazasını Temmuz ayında piyasaya sürmeyi planlamıştı ancak planlar ertelendi. Spencer, şu anda bir lansman tarihi vermektense, ekibinin pazar hakkında daha fazla araştırma yaparak mağaza için doğru stratejiyi oluşturmayı hedeflediğini ifade etti.
Xbox’ın oyun bölümü, özellikle Asya ve Çin pazarlarına odaklanarak, coğrafi çeşitlilik katabilecek bir veya daha fazla mobil oyun stüdyosu satın almayı düşünüyor. Spencer, bu konuda henüz büyük bir satın alma işlemi gerçekleşmediğini belirtse de, Çinli mobil stüdyolarla daha fazla iş birliği yapmayı planladıklarını söyledi. Ayrıca, Tencent ile iş birliği içinde geliştirilen Age of Empires mobil versiyonuna da dikkat çekti.
Xbox’ın mobil oyun mağazasıyla ilgili önceki açıklamalarında, mağazanın bir web platformu olarak başlayıp, zamanla genişleyeceği belirtilmişti. Ancak Spencer, bu yaklaşımın etkinliği konusunda şüphelerini dile getirdi. Web mağazasının, kullanıcıların uygulama mağazasına gitmeden bir şey yüklemelerine imkan tanıyacağı düşünülse de, mağazanın bulunabilirliğinin hala büyük bir soru işareti olduğunu ifade etti.
Spencer, mobil ekosistem üzerinde Apple ve Google’ın sıkı kontrollerini gevşetmeye başladığını ve bu durumun pazarın daha açık ve yaratıcı hale gelmesine olanak tanıyacağını vurguladı. Xbox’ın gelecekteki mobil oyun büyümesi konusunda iyimser olduğunu belirten Spencer, yeni iş modelleri ve cihazlarla pazara ulaşmanın gerekliliğini vurguladı.
Spencer, mobil oyun sektörünün hızla büyüdüğünü ve yeni oyunculara ulaşmak için yaratıcı olunması gerektiğini söyledi. “Pazarı 1.000 dolarlık konsollarla büyütemeyiz” diyerek, gelecekte daha erişilebilir ve yenilikçi çözümlerle mobil oyun pazarının genişleyeceğine inandığını ifade etti.