Sony, oyun deneyimini oyuncunun günlük yaşam durumlarına göre değiştirebilecek bir sistemi öngören yeni bir patent aldı. “Kontrol Edilen Oyun Durumu” adlı bu patent, oyun ayarlarının, kullanıcının günlük fiziksel veya psikolojik durumuna göre dinamik olarak uyarlanmasını öneriyor.
Bu sistem, oyuncuların biyometrik verileri, fiziksel aktiviteleri veya bulunduğu ortamın koşullarına dayanarak oyunun zorluk seviyesini, parlaklık ve renk ayarlarını, kare hızını (FPS), ses seviyesini ve daha birçok detayı otomatik olarak düzenleyebilecek.
Patent, örneğin oyuncunun yorgun olduğu bir günde oyun zorluk seviyesini düşürmeyi veya ekran parlaklığını azaltmayı mümkün kılarken, enerji dolu bir oyuncu için daha yüksek zorluk veya parlaklık gibi ayarlamalar yapmayı planlıyor. Bu dinamik sistem, oyunu daha kişisel ve çevresel koşullara uyumlu hale getirmeyi amaçlayarak oyuncu deneyimini yeni bir seviyeye taşıyor.
Sony’nin sistem önerisi, bir mobil cihaz veya giyilebilir teknolojiler aracılığıyla oyuncunun biyometrik ve çevresel verilerini alarak oyunun ayarlarını gerçek zamanlı olarak düzenlemek üzerine kurulu.
Buna ek olarak, bu sistem kullanıcıların oyunları, ruh halleri veya fiziksel koşullarına en uygun şekilde deneyimlemelerini sağlamak için farklı oyun türlerini analiz edip önerilerde de bulunabilir. Örneğin, daha stresli bir gün geçirmiş bir kullanıcıya daha rahatlatıcı bir oyun önerilebilir veya daha aktif bir günün ardından daha zorlu bir deneyim sunulabilir.
Bu teknoloji, Sony’nin önceki yenilikçi çalışmalarının bir devamı niteliğinde olup, oyun geri sarma özelliği veya ses efektlerinde otomatik varyasyon gibi birçok özelliği bünyesinde barındırıyor.