Sony, PlayStation’daki toplu işten çıkarmaların ardından maliyetleri azaltma sürecini hızlandıracağını duyurdu. Şirketin CFO’su Hiroki Totoki, yaptığı açıklamada, PlayStation işinin yeniden yapılandırıldığını ve bu süreçte maliyetlerin azaltılmasına yönelik çeşitli adımlar atıldığını vurguladı. Totoki, kazanç görüşmesinde, şirketin maliyetleri optimize etmek için satış, pazarlama ve diğer alanlarda ciddi kesintiler gerçekleştirdiğini söyledi.
2024 yılında gerçekleşen toplu işten çıkarmalar, Sony’nin PlayStation iş kolunda yaptığı değişikliklerin sadece bir parçasıydı. Totoki, bu süreçle ilgili olarak, PlayStation’ın genel iş yapısını dönüştürdüklerini ve oyun geliştirme yaklaşımını gözden geçirdiklerini belirtti. Ayrıca, PlayStation Studios’un geliştirme hattıyla ilgili yeni bir “portföy konsepti” sunduklarını ancak bu konuda ayrıntıya girmediğini ifade etti.
Şirketin maliyet kesintilerinin yanı sıra, oyun geliştirme süreçlerine yatırım optimizasyonu yapmayı hedeflediği de belirtildi. Totoki şunları belirtti:
Personelden bağımsız olarak, farklı alanlarda farklı maliyet kesintilerimiz ve satış-pazarlama yatırımlarını optimize ettik. Bu, kaizen iyileştirmesi anlamına gelir ve bu süreci devam ettireceğiz.
Kaizen yaklaşımı, sürekli küçük iyileştirmelerle büyük sonuçlar elde etmeyi amaçlayan bir felsefeyi ifade ediyor.
Sony, 2024 yılı itibariyle PlayStation departmanında köklü değişiklikler yapma kararı aldı. Şirket, sadece Firewalk ve uzun süredir faaliyet gösteren London Studio dahil olmak üzere üç stüdyoyu kapattı. Ayrıca, PlayStation bu yıl 1.000’den fazla çalışanını işten çıkarmak zorunda kaldı. Bu adımların ardından, Sony’nin önümüzdeki dönemde daha verimli bir maliyet yönetimi ve daha sağlam bir iş yapısı oluşturmayı hedeflediği anlaşılıyor.
Sony’nin bu maliyet azaltma ve yeniden yapılanma sürecinin, PlayStation’ın gelecekteki stratejik kararlarını nasıl etkileyeceği, oyun sektörü açısından önemli bir gelişme olarak takip edilecek.