Embracer, yeni bir “kapsamlı yeniden yapılandırma programı” çerçevesinde stüdyoları kapatmayı ve personeli işten çıkarmayı planladığını açıkladı. Şirket “maliyet tasarrufu” yaparak “daha yalın, daha güçlü ve daha odaklı, kendi kendine yeten bir şirket” olmak istiyor. Bu durum Embracer’in geçen yıl Crystal Dynamics, Eidos Montreal ve Square Enix Montreal’i satın almak için 300 milyon dolar ve 2021’de Gearbox için 1,3 milyar dolar harcamasına rağmen gerçekleşiyor.
Planın ilk aşaması Mart 2024‘e kadar sürecek. Şirketin 17.000 çalışanından kaçının işten çıkarılacağı, hangi projelerin iptal edileceği ve hangi stüdyoların kapatılacağı belli değil. Embracer sadece “Bu konuda kesin bir tahmin yapmak için henüz çok erken.” dedi.
Bu yılın başlarında Embracer’ın 2 milyar dolar harcayacağı üçüncü bir satın alma gerçekleşecekti. CEO Lars Wingefors yatırımcılara şunları söyledi: “Anlaşmanın 4. çeyrek duyurumuzdan önce yapılmasını istemiştik. Ancak dün gece geç saatlerde karşı taraftan olumsuz bir sonuç aldık.” dedi. Karşılaştırma yapmak gerekirse, PlayStation Bungie için 3,6 milyar dolar, Facebook Oculus VR için 2 milyar dolar ve Microsoft Mojang için 2,5 milyar dolar harcamıştı. Her halükârda Embracer için büyük bir kazanç olacaktı. Ancak, bu gizemli ortakla yapılan anlaşmanın bozulduğuna dair haberlerin çıkmasının ardından Embracer hisseleri yüzde 40 oranında düştü.
Bu planlardan hangi stüdyoların ve projelerin etkileneceği belirsiz olsa da stüdyolarından biri olan Crystal Dynamics kendi geleceği hakkında bir açıklama yaptı.
Ana kuruluşumuz Embracer Group’un yeniden yapılanma planlarıyla ilgili son haberleri soran ve bize ulaşan herkese teşekkür ederiz. Hayranlarımıza, The Initiative’deki ortaklarımızla Perfect Dark üzerinde devam eden çalışmalarımızda ya da Amazon Games ile iş birliği içinde geliştirilen bir sonraki Tomb Raider oyunumuzda herhangi bir etki olmayacağı konusunda güvence vermek istiyoruz.
Crystal Dynamics
Wingefors da haberle ilgili bir açıklama yazdı: “Yetenekli ekip üyelerinin ayrıldığını görmek acı verici. Embracer’ın dokusunu oluşturan şey çalışanlarımızdır. Birçoğunuzun kendi pozisyonunuz hakkında endişeli olacağınızı anlıyor ve saygı duyuyorum. Ancak tüm soruların yanıtlarına sahip değilim. Bu kararın kolay alınmadığını açıkça belirtmek isterim.”
Stüdyolar kapatılmakla, personel işten çıkarılmakla ve projeler iptal edilmekle kalmayacak, aynı zamanda Embracer daha büyük bütçeli oyunlarının dış finansmanını artırarak ileriye dönük odağını dahili IP’ye kaydıracak. Bu durum, bu yılın başlarında Saints Row’un kötü karşılanmasının ardından şirketin daha az risk alacağına dair haberlerin ortasında geldi. Saber patronu Matthew Karch ve eski Square Enix USA patronu Phil Rogers yönetici rollerini üstlenerek yeniden yapılanmayı denetliyor.