Çoğunluğu 13 yaş altı çocuklardan oluşan ve yüz milyonları bulan kullanıcı kitlesine sahip online oyun platformu Roblox, kitlesiyle birlikte büyümeye çalışıyor. Roblox Corporation, bu ay ki geliştirici konferansında, markaların oyun içi reklamları doğrudan satın almalarına izin vereceğini, teknoloji konusunda bilgili genç bir izleyici kitlesini yakalamaya istekli şirketler için büyük bir fırsat yaratacağını duyurdu.
Oyun, güvenlik, mahremiyet ve içerik denetimi hakkında bariz soruları gündeme getiren bir meta veri deposunun oluşturulmasında merkezi olacaktır. Roblox, Fortnite ve Minecraft gibi oyunlar, Metaverse mimarlarının sürükleyici bir çevrimiçi dünya için tasavvur ettiklerinin en iyi örneklerindendir. Fortnite geliştiricisi Epic Games, büyük ölçüde Metaverse alanında itibar topladı.
Oyun şirketlerinin çözmeye çalıştığı soru, teknolojiyi en iyi şekilde nasıl kullanacaklarıdır. İlk olarak, oyuncuların şu anda olduğu gibi Epic Games gibi şirketlerden kiralamak yerine NFT’ler olarak kostüm veya silah gibi dijital ürünlere sahip olabilecekleri yumuşak bir entegrasyon var. Ardından, kripto para birimleri gibi oyun dışında değeri olan blok zinciri varlıklarının oyun yoluyla kazanıldığı, kazan-kazan veya P2E modeli bulunuyor.
Bugünün dünyası Metaverse
İnternet serüvenine nasıl zamanla alıştıysak artık günümüzün internet dünyası olarak gösterilen Meta evrenine alışacağız. Birçok kişinin dünyası Metaverse olabilir. Özellikle çocukların buna adapte olması daha çabuk olacak gibi. Meta evrenine entegre olan Roblox, Minacraft, Fortnite en iyi uyarlama olarak gösterilebilir.
Metaverse ile ilgili daha öncesinde iki önemli başlığı daha ele almıştık. Bunlardan biri “Metaverse Oyunlarına Nasıl Yatırım Yapılır?” diğeri ise “Yatırım Yapabileceğiniz En iyi 4 Metaverse Oyunu” bunlara da göz atmanızda yarar var.
Dijital çağda mülkiyeti yeniden değerlendirmek
Blockchain evangelistleri olarak bir kavram çıktı. Bunlar, NFT teknolojisinin kâr amaçlı değil, dijital sahiplik ile ilgili olduğunu söyleyeceklerdir. Bu, oyun devlerinin oyuncularına giderek daha fazla yaptıklarıyla aynı adım olarak gösterilebilir. Oyun içi öğeler yakında NFT olarak satılacak ve geçmişin mikro dönüşümlerinden farklı olarak, diğer dijital ürünlerle takas edilebilecek veya diğer oyunculara para karşılığında satılabilecek.
İnsanların oyun içi öğeler için gerçek dünya parasını ödemeye istekli olduğu tartışmaya açık değil.
Super Data araştırmasına göre, 2021’de mikro dönüşümlere 90 milyar doların üzerinde para harcandı. Bunların çoğu, oyuncuların kendilerine yeni kostümler veya silah kaplamaları ile davranmasından geldi. Özellikle tutkulu oyuncular da nadir eşyalar için yüksek meblağlar ödemeye hazır.
Metaverse oyunlarının çocuk sağlına etkisi nedir?
Oyun endüstrisinin büyümesi ailelerin tedirginliğini elbette ön plana çıkarıyor. Bu konuda Amerika işi sıkı tutarak oyun endüstrisini yakından takip ediyor. Hatta bu takip 1990’lı yıllardan beri yapılıyor. Giderek şiddetlenen video oyunlarının yükselişi hakkında oturumlar düzenleniyor.
Amerika şimdi büyük ölçüde şiddet içerikli ve ürkürücü simülasyon biçimleriyle barıştı. Ancak çevrimiçi oyun alanlarının çocuk sağlığını ve mahremiyetini maddi olarak etkileme yolları hala nispeten az denetleniyor ve anlaşılmıyor.
Günümüz ekranlarında göründüğünden daha öngörülemez ve samimi olduğu meta veri deposu gibi sanal bir alanda daha büyük bir mesele haline gelecek. Aynı zamanda onları büyük miktarlarda veri toplamalarını sağlayan aygıtlar da var.
Çocukları korumak, en azından kavramsal olarak, oybirliğiyle iki taraflı bir anlaşmanın nadir bir noktasıdır. Bu, video oyunlarını, meta verinin tam olarak ne olması gerektiği, kimin kullanmasına izin verilmesi gerektiği ve nasıl yapılacağı konusundaki erken tartışmaları gösterecek gibi.
Dijital bir toplumda çocukları internetten tamamen uzaklaştırmak ve onlardan başarılı olmalarını beklemek artık zor. Fakat çocukları en iyi şekilde nasıl engelleyebileceğimizden ziyade, çocukların sağlıklı, sorumlu ve güvenli internet kullanımı konusunda nasıl eğitildikleri üzerinde durulması gerekir.
Diğer taraftan Metaverse üzerinden hem eğlenerek hem bir şeyler öğrenebilmek mümkün. Yeni dünyalar keşfetmek, gezebilmek ve bazı kabiliyetleri ön plana taşınabilir. Oyun oynarken kısıtlamaların arkasında olumlu görüntüyü sağlayabilmek önemli.