Epic Games, Fortnite geliştiricisi olarak tanınırken, Unreal Engine’in oyun dışı sektörlerde de yaygın olarak kullanıldığı biliniyor. Bu nedenle, Epic Games, Unreal Engine 5.4’ün Nisan sonunda piyasaya sürülmesiyle birlikte oyun dışı geliştiricilerden “koltuk başına” yıllık 1.850 ABD doları talep edecek.
Bu fiyatlandırma modeli, doğrusal içerik üreten şirketlerden, araç içi bilgi-eğlence platformlarına ve tema parkı gezileri geliştiren kuruluşlara kadar çeşitli sektörlerde kullanılan Unreal Engine’in kullanımını kapsayacak.
Yıllık ücret, Unreal Engine’in yanı sıra Twinmotion gerçek zamanlı görselleştirme aracına ve RealityCapture 3D modelleme yazılımına erişim sağlayacak. Ancak, kuruluşlar her biri için bağımsız lisans satın alabilir. Twinmotion yıllık 445 dolara, RealityCapture ise yıllık 1.250 dolara mal olacak.
Bazı istisnalar bulunmakta. Yıllık brüt geliri 1 milyon dolardan az olan şirketler, öğrenciler, eğitimciler ve hobiciler ücret ödemesine gerek olmayacak. Ayrıca, Unreal Engine için eklenti geliştiren şirketler yazılımı ücretsiz olarak kullanmaya devam edebilecek, ancak Epic, gelir paylaşımı modeliyle kesinti yapacak.
Epic’in oyun geliştiricileri için uyguladığı ücretsiz erişim politikası devam edecek ve ömür boyu brüt geliri 1 milyon doların üzerinde olan yazılımlara yalnızca yüzde beş telif hakkı ödenecek. Epic, bu telifsiz kesintiyi 2020’de 50.000 dolardan 1 milyon dolara çıkardı.