Bu yılın başlarında, GDC’deki State of Unreal etkinliği sırasında Epic Games, Electric Dreams başlıklı bir demo ile yeni Unreal Engine özelliklerini tanıtmıştı. Bugün Epic, demo içerisinde yer alan ortamın tamamını ücretsiz olarak kullanıcıların erişimine sunduğunu duyurdu.
Demo, deneysel yeni Prosedürel İçerik Üretimi çerçevesini (PCG), Substrate adı verilen yeni bir materyal yazma sistemini ve Unreal Engine’deki en son fizik gelişmelerini sergilemeyi amaçlamıştı. Artık kullanıcılar, Quixel varlıklarının kullanıldığı yeşil orman ortamını keşfedebilecekler. PCG, gerçek zamanlı olarak ayarlanabilen dünyaları hızlı ve sorunsuz bir şekilde doldurmak için bir dizi varlık kullanma imkanı sağlıyor.
Prosedürel İçerik Üretimi – PCG Nedir?
Prosedürel İçerik Üretimi çerçevesi (PCG), Unreal Engine içinde henüz erken geliştirme aşamasında olan bir araç setidir ve kendi prosedürel içeriğinizi oluşturmanıza olanak tanır. PCG, sanatçılar ve tasarımcılar için binalar, biyomlar ve tüm dünyalar gibi çeşitli karmaşıklıkta hızlı, yinelemeli araçlar ve içerik oluşturma imkanı sunar.
Electric Dreams Environment Örnek Projesi, PCG çerçevesinin nasıl kullanılabileceğini göstererek araç oluşturma, kurallar tanımlama ve büyük sahneleri seçtiğiniz UE varlıklarıyla doldurma sürecini hızlı, etkileşimli ve verimli hale getirir. Bu örnek proje, parametreleri ortaya çıkararak büyük bir dünya oluşturma sürecine rehberlik eder.
Özellikleri:
- Canlı düzenleme araçları sayesinde anlık geri bildirim alarak daha hızlı iterasyon yapın.
- Çalışma zamanı bileşeniyle yeni oyun fırsatları yaratın.
- Prosedürel içeriğinizi farklı karmaşıklık seviyelerinde kolayca özelleştirin, paylaşın ve yeniden kullanın.
- Genişletilebilirlik özelliklerini kullanarak kendi araçlarınızı oluşturun.
- Diğer UE özellikleri, örneğin Geometri Scripting, ile entegrasyondan yararlanın.