EA, “Bir video oyunu oyuncusunun sesiyle konuşma üretme” olarak adlandırılan yeni bir patenti ile oyun dünyasına yepyeni bir özellik getiriyor. Patent, 2020 yılında dosyalanmış olup, geçtiğimiz ay kamuoyuna duyuruldu.
Bu patent, oyuncuların oyun içinde kendi seslendirmelerini oluşturmalarına olanak tanıyan bir süreci tanımlıyor. Patentin açıklamasına göre, oyuncular, “konuşma içeriğini temsil eden verileri girdikten sonra, bu veriler bir sentezleyici modülünden, bir ses dönüştürücüden ve örneğe dayalı yeni diyalog oluşturmak için bir ses kodlayıcısından geçirilir.”
Bu yöntem, oyuncuların oyun karakterlerine kendi seslerini ekleyebilmelerini sağlayarak, karakter özelleştirmeye yeni bir boyut kazandırıyor.
Patent, önceki konuşma üretme girişimlerinin genellikle metin-konuşma sistemlerini içerdiğini ve sentezleyicilerin doğru sonuç alabilmek için geniş bir konuşma örneği gerektirdiğini belirtiyor. Ancak Electronic Arts‘ın patentinde açıklanan yöntemler, oyuncuların kısa süreli ses örnekleri kullanarak karakterlerine özgün ses katmalarını sağlıyor.
Bu süreç, çevrimiçi olarak bulunan birçok yapay zeka ses üreteci yazılımına benzemekte, ancak EA’nin oyun dünyasında bu teknolojiyi nasıl uygulayacağını görmek için sabırsızlıkla bekleniyor.