2024 yılı, oyun endüstrisi için pek çok zorlukla geçti. Özellikle Warner Bros Games (WB Games), yıllar boyu kazanç sağlama beklentisiyle piyasaya sürdüğü iki büyük oyunla ciddi mali kayıplar yaşadı.
İlk olarak, çok beklenen dövüş oyunu Multiversus, lansmanından sonra beklenen başarıyı yakalayamadı ve şirketi 100 milyon dolar zarara soktu. Ardından, Suicide Squad: Kill The Justice League oyunu, lansmanında büyük hayal kırıklığına uğrayarak şirketin potansiyel kârını 200 milyon dolar kadar azalttı. Bu iki başarısızlık, toplamda 300 milyon dolarlık bir gelir kaybına yol açtı.
Warner Bros, Batman ve Justice League gibi popüler IP’lerle bağlantılı oyunlarda büyük başarılar bekliyordu, ancak bu oyunlar canlı servis modellerinin zorluklarıyla karşılaştı. Şirketin CEO’su David Zaslav, bu oyunların başarısızlığını, yanlış bir stratejiye dayandığını belirterek, gelecekteki oyunları daha sağlam temellere dayandıracaklarını vurguladı.
Canlı servis oyunlarının değişken yapısı, birçok oyun geliştiren şirketi finansal zorluklarla karşı karşıya bırakırken, WB Games de bu zorluklarla baş etmek zorunda kaldı. Zaslav, oyun departmanını yeniden odaklayarak, kaliteli tek oyunculu ya da çok oyunculu, canlı servis olmayan oyunlar üretmeye karar verdiklerini söyledi. Bu, WB Games için gelecekteki başarıyı elde etmek adına kritik bir adım olabilir.
Gelecekteki projelerdeki başarının, doğru stratejiyi izlemekten geçtiği aşikâr. Eğer WB Games, oyunculara hitap eden kaliteli oyunlar sunmazsa, geçmişte yaşadıkları finansal kayıplarla karşılaşabilirler.