BioWare Genel Müdürü Gary McKay, bir blog yazısında, Electronic Arts stüdyosunun geliştirme yaklaşımını gözden geçirdiğini ve bu nedenle ekiplerin yeniden düzenlenmesinin gerekliliğini vurguladı.
McKay ‘ın ifadeleri şu şekilde:
Gelecek projelerimizin ihtiyaçlarını karşılamak, yüksek kalite standartlarını korumak ve BioWare’in hızla değişen sektörde büyümeye devam etmesini sağlamak için daha çevik ve odaklı bir stüdyoya geçiş yapmamız gerekiyor. geliştirme süreci hızlanmadan önce ne oluşturduğumuza dair net bir vizyon geliştirmelerine olanak tanıyacak.
McKay, şirketin değişiklikleri “empati, saygı ve açık iletişimle ele almak için ellerinden geleni yaptığını” belirtti ve işten çıkarmaların EA’nın diğer stüdyolarındaki benzer rollerle aynı dönemde gerçekleştiğini ve etkilenen meslektaşlara mümkün olduğunca iç fırsatlar sunma amacı güttüğünü ekledi.
Daha önce Haziran 2023’te McKay, Star Wars: The Old Republic oyununun BioWare’den Broadsword Online Games’e geçeceğini ve bu nedenle bazı çalışanların işten çıkarılacağını doğrulamıştı.
Tüm Bunlar Mevcut Geliştirmeleri Nasıl Etkileyecek?
McKay, “Tüm bunların Dragon Age geliştirmesini nasıl etkileyeceği konusundaki meraklarınıza cevap vermek istiyorsanız, Dreadwolf’un gelişiminin etkilenmeyeceği konusundaki bağlılığımızı açıkça ifade etmek istiyorum” dedi ve Dragon Age oyununun geliştirme sürecine olan bağlılıklarının devam ettiğini belirtti. McKay, ayrıca Mike Gamble liderliğindeki çekirdek ekibin bir sonraki Mass Effect oyununun yapım öncesi çalışmalarına devam ettiğini ve kaliteye olan bağlılıklarının devam ettiğini sözlerine ekledi.