Tencent, dünya genelinde oyun endüstrisinin önde gelen isimlerinden biri olarak bilinse de, CEO ve kurucu ortak Pony Ma, rekabetin arttığı ve son oyunların beklentileri karşılamadığı bir dönemde “önemli zorluklarla karşı karşıya olduklarını” itiraf etti.
Ma, Çin çıkışlı Jiemian’a yaptığı açıklamada, özellikle miHoYo’nun Genshin Impact ve Honkai Star Rail gibi oyunlarıyla başarı elde eden diğer Çinli oyun şirketlerinden gelen tehditler hakkında konuştu. Ayrıca pazartesi günkü yıllık toplantısında konuşan Ma, “oyunun bizim amiral gemisi işimiz olduğunu” belirtti, ancak geçen yıl bu sektörde “önemli zorluklarla” karşılaştıklarını ve rakiplerinin yeni ürünler ürettikçe kayıp yaşadıklarını ifade etti. Bu durumun Tencent’i “hiçbir şey başaramadığı” hissiyle karşı karşıya bıraktığını ekledi.
Tencent, oyun yayınlamanın yanı sıra birçok oyun stüdyosuna ve yayıncısına yatırım yapan geniş bir oyun endüstrisi portföyüne sahiptir. Ancak son oyunlarının beklentileri karşılamaması, şirketin rekabet karşısında zorlu bir dönemden geçtiğini gösteriyor.
CEO Ma, şirketin yapay zeka konusundaki çalışmalarına da değindi ve Tencent’in “birinci kademe şirketleri” yakaladığını söyledi. Ancak, Tencent’in yapay zeka modeli Hunyuan’ı oyun sektöründe nasıl kullanacağı henüz belirsizliğini koruyor.
Öte yandan, Tencent’in oyun endüstrisindeki hakimiyeti konusunda endişeler artarken, şirketin yatırım yaptığı şirketlerin faaliyetlerine müdahale etme eğiliminde olmaması dikkat çekiyor. Ancak, özellikle mobil oyunlar ve Çin’deki düzenlemelerle ilgili olarak Tencent’in karşılaştığı zorluklar, endüstri içinde dikkat çekiyor.