Teksas’ta kurulu bağımsız oyun stüdyosu Ruckus Games, Krafton’ın liderliğinde gerçekleştirilen A serisi fonlama turunda 19 milyon dolar yatırım aldı. Bu yeni fon, stüdyonun geliştirme aşamasındaki ilk oyunu olan ve oyuncuların ekip odaklı bir oynanış deneyimi yaşamasını hedefleyen kadro tabanlı nişancı oyununa tahsis edildi.
Oyun, oyuncuların birlikte görevleri tamamlayabileceği ve birbirleriyle etkileşime girerek farklı taktikler geliştirebileceği bir yapıya sahip olacak. Ruckus Games, bu projeyle kooperatif oyunculuğu daha derinlemesine bir yaklaşımla ele almayı amaçlıyor.
Fonlama turuna Bitkraft Ventures, Transcend ve Hypergryph gibi tanınmış yatırım firmaları da katılarak Ruckus’a finansal destek sağladı. Ruckus Games’in aldığı yatırım, stüdyonun 2021 yılındaki kuruluşundan bu yana aldığı en büyük fonlama olarak öne çıkıyor. Bu finansal destek, Ruckus’un oyun prototiplerini geliştirme sürecini hızlandıracak ve stüdyoya yeni yetenekler kazandırarak kadrosunu genişletme imkanı sunacak.
Ruckus Games, 2021 yılında Gearbox ve Riot Games gibi büyük oyun şirketlerinden mezun olan deneyimli geliştiriciler tarafından kuruldu. Şirketin CEO’su, aynı zamanda Borderlands 3’ün yaratıcı yönetmeni olarak bilinen Paul Sage’dir. Eylül 2022’de Transcend Fund aracılığıyla 5,5 milyon dolar tohum fonu alan stüdyo, bu fonla 14 kişilik bir ekibin bir yıl süresince prototip üzerinde çalışmasını sağladı. Henüz adı açıklanmayan bu ilk oyun için erken oyun testlerinin kış aylarında yapılması planlanıyor.
CEO Paul Sage, Krafton ve Hypergryph gibi küresel oyun devlerinin projeye katılımının çok önemli olduğunu belirterek, “Sadece geniş bir oyuncu kitlesine ulaşmamıza yardımcı olmakla kalmıyor, aynı zamanda bize farklı bakış açıları da kazandırıyorlar.” dedi. Sage, stüdyonun, kooperatif oyunlar konusunda yenilikçi bir deneyim sunmaya odaklandığını ifade etti.
Krafton’ın Kurumsal Geliştirme Başkanı Maria Park da Ruckus’un kısa süre içerisinde etkileyici bir yol kat ettiğini belirtti ve şunları ekledi:
Kooperatif oyunculuğun geleceğine inanıyoruz ve Ruckus ekibi, küçük bir takımla büyük bir ilerleme kaydetti. Hem aksiyon dolu hem de mizahi öğeler içeren oyun, Krafton’ın değerleriyle de uyumlu bir vizyon sunuyor.
Yatırımın ardından, Ruckus Games’in oyunun geliştirme sürecini hızlandırarak 2024 yılı içerisinde tam sürüme ulaşması bekleniyor. Geliştiriciler, oyunun kooperatif nişancı türünde devrim yaratabileceğine inanıyor ve oyuncuları yalnızca eğlendirmekle kalmayıp aynı zamanda unutulmaz bir takım deneyimi sunmayı hedefliyor.