Roblox, 1 milyar kullanıcı hedefi doğrultusunda, platformda milyonlarca oyun üreten geliştiricilerle gelir paylaşmanın yeni yollarını bulmaya çalışıyor. Şirketin CEO’su David Baszucki, Cuma günü San Francisco’da düzenlenen yıllık geliştirici konferansında, masaüstü bilgisayarlarda ücretli oyunlardan elde edilen gelirin %50 ila %70‘inin içerik oluşturuculara bırakılacağını duyurdu. Bu oran, freemium deneyimler içinde Robux ile yapılan satın alımlar için verilen %30’luk gelir payından çok daha yüksek.
Genişletilmiş Gelir Paylaşımı ve Yeni Ekonomik Model
Bu yeni model, Roblox’un daha yaşlı kullanıcıları çekme ve platformda daha fazla premium oyun yaratılmasını teşvik etme çabalarını desteklemeyi hedefliyor. Baszucki, bu ekonomik modelin mobil telefonlar ve konsollar gibi diğer cihazlarda da uygulanması için çalışıldığını belirtti; ancak iOS ve Android’deki uygulama mağazası ücretlerinin bu planı zorlaştırabileceğini söyledi.
Baszucki, “Platformda daha geniş bir içerik türü yelpazesi için temel oluşturduğumuza inanıyoruz,” diyerek Roblox’un içerik çeşitliliğini artırmayı amaçladığını vurguladı. Şirketin, düşük seviyeli cihazlarda 100’den fazla oyunculu açık dünya sporları veya battle royale türü deneyimleri desteklemek için büyük bir çaba sarf ettiğini de sözlerine ekledi.
Yeni Ortaklık ve Gelir Paylaşım Yolları
Roblox’un içerik oluşturucularla gelir paylaşımını genişletme yollarından biri de yeni ortaklık bağlantı programı. Bu programa kabul edilenler, yeni bir kullanıcının kayıt bağlantısından katıldıktan sonraki altı ay içinde yaptığı Robux satın alımlarının %50‘sine kadar kazanabilecekler. Bu programın, yaratıcıların platform için daha yoğun sosyal pazarlama yapmalarını kolaylaştırması bekleniyor.
Roblox’un geliştirici konferansında duyurduğu diğer önemli yeniliklerden biri de altı kişiye kadar iletişim ve grup olarak deneyimler arasında hareket etme olanağı sağlayan yeni “Parti” modu. Ayrıca, geliştiricilerin platform aracılığıyla gerçek dünya ürünlerini satabilmeleri için Shopify ile bir ortaklık kuruyor. Ancak bu düzenlemenin gelir paylaşım şartları henüz açıklanmadı.
Roblox ve Güvenlik Endişeleri
Roblox’un günlük kullanıcı tabanı son çeyrekte 79,5 milyona ulaşırken, şirket “Roblox’un Pedofili Sorunu” başlıklı bir Bloomberg araştırmasında eleştirilerin hedefi oldu. Türkiye de bu yaz, Roblox’u “sanal seks partileri” ve “şiddet içerikli oyunlar” gerekçesiyle yasakladı. Roblox, yasağa itiraz etti ve CEO Baszucki, “Platformumuzdaki herhangi bir olayın kabul edilemez” olduğunu vurguladı. Şirket, yapay zeka ve insan incelemelerini geliştirerek güvenlik sistemlerinin kalitesini artırmayı hedefliyor.
Roblox, güvenlik ve emniyet konusundaki endişeleri gidererek, kullanıcı tabanını büyütmeye ve içerik oluşturucularla daha sağlam bir ekonomik işbirliği kurmaya devam ediyor.