Final Fantasy, Pixel Remaster setinin son bölümünün yayınlanmasından bu yana Square Enix, özellikle güncellenmiş görseller ve yeniden düzenlenmiş orkestra müziğiyle orijinal altı Final Fantasy oyununa olan ilginin arttığını gözlemliyor. Her bir oyun, Final Fantasy topluluğu içinde saygı görüyor ve seviliyor; bu durum Square Enix’in geliştiricileri için de geçerli. Yakın zamanda düzenlenen bir FanFest etkinliğinde Final Fantasy 14 Direktörü Naoki Yoshida, geçtiğimiz yıl bir noktada kendisinin ve geliştirme ekibinin Pixel Remaster oyunlarını MMORPG‘nin kendi içinde oynanabilir hale getirmeye çalıştığını açıkladı.
Bu Gelişmenin Oyunculara Faydası Ne?
Bu uygulama tüm oyunları ayrı ayrı indirme zorunluluğunu ortadan kaldıracaktı. İhtiyaç duyulan tek yazılım Final Fantasy 14 olacaktı ve Yoshida’ya göre oyuncular Golden Saucer’ı ziyaret edip oradan oyunları oynayabileceklerdi. Bu, oyuncular için hayal gibiydi ve ne yazık ki hayal olarak da kaldı.
İlginizi Çekebilir: Final Fantasy 14 XBOX Sürümü Duyuruldu
Neden Vazgeçildi?
Yoshida, kurulumun biraz fazla karmaşık hale geldiğini ve bu fikirden vazgeçtiklerini açıkladı. Yine Yoshida’nın söylediğine göre yapılmak istenen program ara bir yazılımın üzerinde çalışacak. Programın FF 14’e entegre edilmesinde de bu ara yazılımı oynatabilen başka bir sistem inşa edilmesi gerekecekmiş. Yani bir oyunun sistemini oynamak için bir oyunun sistemini inşa ediyor gibisiniz. Yoshida ayrıca bunun muhtemelen bir “süper programcı” gerektireceğini de ekledi. Bu da bu fikrin şu anda geliştiriciler için büyük olasılıkla yüksek bir öncelik olmadığı anlamına geliyor. Aksine, ana odak noktaları, aynı FanFest sırasında duyurulan Final Fantasy 14 için yaklaşan genişleme paketi “Dawntrail” üzerinde çalışmak.
Yine de, sözde bir geliştirici Pixel Remaster’ı MMORPG’ye dahil etmenin bir yolunu bulursa, Yoshida ve şirketi büyük olasılıkla onları getirecek ve denemeleri için bir şans verecektir.