Helsinki merkezli oyun stüdyosu Bit Odd, eski Supercell geliştiricileri tarafından kuruldu ve Griffin Gaming Partners’tan 17 milyon dolarlık büyük bir finansman aldı. Stüdyo, çok oyunculu aksiyon oyunları üzerine çalışırken, bu oyununu 2025’te mobil platformlarda piyasaya sürmeyi planlıyor.
Bit Odd, ilk başta bir danışmanlık şirketi olarak faaliyet göstermeye başladı. Ancak 2020’de kendi oyunlarını geliştirme kararı alarak, sektördeki deneyimlerini yeni projelere yönlendirdi. Bugüne kadar, Supercell, King, Roblox ve Dream Games gibi devlerin eski destekçisi Index Ventures tarafından 2022’de yapılan 5,3 milyon dolarlık finansman turu sonrası bu yeni yatırımı aldı.
Stüdyonun kurucu ortakları, eski Clash Of Clans lideri ve sanat yönetmeni Lasse Louhento, Clash evreni oyun geliştiricisi ve sanatçısı Jani Lintunen ve Clash baş sanatçısı Taneli Oksama‘dan oluşuyor. Üçlü, Supercell’de altı yıldan fazla bir süre boyunca Clash oyunlarında birlikte çalıştı. Bu deneyim, Bit Odd’un oyun tasarımına büyük katkı sağladı.
Stüdyo, özellikle ruhu harekete geçiren, tuhaflıkları kucaklayan ve klasik oyunların duygusal büyüsünü yakalayan oyunlar yaratmayı hedefliyor. Kurucu ortak Louhento, LinkedIn üzerinden yaptığı açıklamada, Bit Odd’u kurmalarının nedenini şöyle ifade etti:
Günümüzde oyunlarda bir şeylerin eksik olduğunu düşündük. Ruhumuzu harekete geçiren, oyunların büyüsünü tekrar yaratmak istiyoruz.
Griffin Gaming Partners ise Bit Odd’un yaklaşımını şu şekilde değerlendirdi:
Bugünün veri odaklı oyun dünyasında, Bit Odd farklı bir yol izliyor. Lasse Louhento’nun liderliğinde, oyunlara duyduğumuz ilk aşık olma hissini yeniden yaratmayı amaçlıyorlar.
Bit Odd, şu anda yeni projelerine odaklanmış durumda ve özellikle mobil oyuncuları için heyecan verici bir deneyim sunmayı hedefliyor. Geliştirici ekibi, sektördeki deneyimlerini kullanarak, oyun dünyasında kendilerine özgü bir yer edinmeye çalışıyor.