Mobil oyun sektörü, 3. çeyrekte büyümeye devam ederken, bazı büyük şirketlerde gelir artışı yaşanırken, bazıları ise düşüş bildirdi. Rovio’nun Sega’ya katkı sağladığı, Playtika’nın gelirlerinde azalma yaşadığı ve Take-Two’nun mobil gelirlerinin arttığı bu çeyrek, sektördeki genel büyümenin yanı sıra, pazar dinamiklerinde de önemli değişikliklere işaret ediyor.
Sensor Tower’ın 3. çeyrek Pazar Endeksi raporuna göre, mobil oyun harcamaları, bir önceki yılın aynı dönemine göre küçük bir artışla 20,4 milyar dolara ulaşmış durumda. Bu harcamanın 13,3 milyar doları iOS, 7,07 milyar doları ise Google Play’den geldi. iOS’ta yıllık bazda bir artış yaşanırken, Google Play’deki harcama bir miktar düştü. En çok kazandıran oyunlar arasında Honor of Kings, Monopoly Go ve Dungeon & Fighter Mobile yer alırken, Garena Free Fire, Offline Games ve Roblox en çok indirilen oyunlar arasında başı çekti.
Sega Sammy‘nin oyun bölümü, 30 Eylül 2024’te sona eren altı aylık dönemde, önceki yıla kıyasla %22 artışla 95,6 milyar yen (622 milyon dolar) gelir elde etti. Bu artışa Sega’nın geçtiğimiz Ağustos’ta satın aldığı Rovio da katkı sağladı. Rovio, bu dönemde Sega’nın oyun gelirlerinin yaklaşık %18’ini oluşturdu ve şirketin yıllık satış hedeflerine önemli bir katkı sağladı.
Playtika, 3. çeyrekte 620,8 milyon dolar gelir elde etti, ancak bu rakam sıralı olarak %1 ve yıllık bazda %1,5 düşüş gösterdi. Şirketin en büyük gelir kaynakları arasında Bingo Blitz ve Solitaire Grand Harvest bulunuyor. Playtika’nın DTC platform gelirleri ise, yıllık bazda %8,3 artarak 174,4 milyon dolara çıktı.
Take-Two‘nun mobil oyun segmenti, 2. çeyrekte yıllık %15 artarak 740,2 milyon dolara ulaştı. Şirketin toplam gelirinin %55’ini oluşturan mobil oyunlar arasında Toon Blast ve Empires & Puzzles gibi popüler oyunlar yer alıyor.
Reklam teknolojisi firması AppLovin, 3. çeyrekte yıllık %39 artışla 1,2 milyar dolar gelir elde etti. Şirketin reklam bölümündeki gelir %66 artarken, oyun bölümündeki gelir ise %1 arttı.
Motor devi Unity, 3. çeyrekte yıllık %18 gelir düşüşü ile 447 milyon dolar gelir elde etti. Şirket, aynı dönemde 125 milyon dolar net zarar açıklarken, düzeltilmiş FAVÖK ise 92 milyon dolar olarak kaydedildi.
Singular tarafından yapılan araştırmaya göre, iOS’ta ATT katılım oranı, 2. çeyrekteki %13,85’lik düşük seviyeden %16,35’e yükseldi. 2023’ün aynı çeyreğine yakın seviyelerde gerçekleşen bu artış, oyun türlerine göre farklılıklar gösteriyor. Macera oyunları en yüksek %26 oranla ATT’yi kabul etti.