Valve, dünyanın en popüler dijital oyun dağıtım platformlarından biri olan Steam içerisinde yer alacak oyunlar için izlediği kriterleri ve işleyişi açıkladı. Valve, Steam üzerinde oyunların seçimi konusunda şeffaf bir yaklaşım benimsemeyi amaçlıyor ve reklam alanı satmamak gibi prensiplere vurgu yapıyor.
Steam İş Ekibi temsilcisi Eric Peterson, Steamworks Development YouTube kanalında yayınlanan bir videoda bu konuyu ele aldı. Peterson, Valve’ın Steam platformunda iki temel hedefi olduğunu belirtti. İlk hedef, kullanıcıların tercihlerine ve ilgi alanlarına uygun oyunları kolayca keşfetmelerini sağlamaktır. İkinci hedef ise oyun topluluğu içinde güçlü bağlantılar ve ortaklıklar kurarak hem kullanıcılar hem de geliştiricilerle kalıcı ilişkiler geliştirmektir.
Valve, Steam platformunun reklam satmayan ve oyun alanını eşitleyen bir platform olması gerektiğine inanıyor. Bu nedenle, Valve reklam alanı satmaktan kaçınarak tüm oyunlar için “oyun alanını eşitleme” taahhüdünü sürdürüyor.
Peterson ayrıca Valve’in, Steam’deki oyunları manuel olarak seçmediğini ve otomatik bir sistem kullanarak oyunları belirlediğini belirtti. Bu sistem, oyuncu faaliyetlerine dayalı olarak oyunları seçer ve tanıtır. Valve, her hafta potansiyel bir hit olabilecek oyunları otomatik olarak seçerek beklenmedik başarıları desteklemeyi amaçlıyor.
Öte yandan, Steam’deki oyunların görünürlüğüne etki eden faktörlerden bazıları şunlardır:
- Mağaza sayfası trafiğinin kendisi oyuncu ilgisini önemli ölçüde etkilemez, ancak daha yüksek sayfa görüntülemeleri, önemli olan diğer faktörlerle etkileşimin artmasına neden olabilir.
- İnceleme puanları, bir oyun en az %40 olumlu puan aldığı sürece (“karışık” alım veya üzeri olarak etiketlenir) görünürlükte rol oynar.
- İstek listesi sayıları, bir oyunun yayınlanmasından önce “yaklaşan popüler” bölümü üzerinde bir etkiye sahiptir, ancak istek listelerinin saf sayısı görünürlüğü doğrudan etkilemez.
- Erken Erişim sürümleri de görünürlüğü artırmaz ve Steam kullanıcıları Erken Erişim oyunlarını tamamen filtreleme seçeneğine sahiptir.
- Yerelleştirme görünürlüğü etkilemektedir.
Peterson, Steam’in başarısının kazan-kazan modeli yerine kullanıcılar ve geliştiriciler arasında kalıcı ilişkilere odaklanmasından kaynaklandığını vurguluyor.
Son olarak, Valve’in oyun geliştiricilerinin Steam hesaplarının ele geçirilmesi ve kötü amaçlı yazılım eklenmesi sorununu ele aldığını ve hızlı bir şekilde çözmeye çalıştığını belirtmek önemlidir. Bu tür güvenlik ihlallerine karşı önlem almak da Valve’in önceliklerinden biri olarak görünüyor.