Valve, gelecekteki VR projeleri için yeni teknolojilere yönelebilir. Proton 9.0-3 sürümüne eklenen Nvidia’ya özgü güncellemeler, sadece Linux uyumluluğunu artırmaktan fazlasını işaret ediyor. Bu değişiklikler, Valve’ın Nvidia’nın DLSS 3.0 ve Optik Akış SDK’sı gibi özelliklerini entegre ederek VR cihazları için hareket takibi ve performans iyileştirmeleri sağlama planlarına dair ipuçları veriyor.
Proton, Windows için programlanmış oyunları Linux üzerinde çalıştıran bir yazılım. Son güncellemelerle birlikte gelen Nvidia Optik Akış SDK entegrasyonu, VR cihazlarında hareket takibi gibi kritik işlevler için Nvidia donanımlarını daha verimli hale getiriyor.
- DLSS 3.0: Nvidia RTX GPU’ları için optimize edilmiş daha akıcı grafik performansı.
- Optik Akış SDK: Turing GPU’lar ile yüksek performanslı görüntü takibi sunan yeni nesil bir teknoloji.
- OpenVR ve Reflex: Linux platformunda VR desteğini iyileştiren ve giriş gecikmesini azaltan önemli güncellemeler.
Valve şu ana kadar AMD ile çalışarak hem Steam Deck hem de Valve Index VR cihazları için donanım tedarik etti. Ancak, Valve’ın daha yüksek performans ve yenilik sunacak bir nesil sıçraması aradığı biliniyor. AMD’nin bu sıçramayı karşılayamaması durumunda, Nvidia’nın sunduğu SOC (System-on-Chip) çözümleri, Valve için cazip bir alternatif olabilir.
Nvidia, Nintendo Switch için SOC sağlayarak taşınabilir oyun donanımlarında büyük bir başarı elde etti. Valve’ın bunu göz önünde bulundurarak Nvidia’nın SOC çözümlerini hem taşınabilir konsollarda hem de gelecekteki VR cihazlarında değerlendirmesi mümkün.
Valve’ın olası yeni ürünleri:
- Deckard VR Başlığı: Valve’ın bağımsız bir VR cihazı üzerinde çalıştığı biliniyor. Nvidia’nın Optik Akış SDK’sı ve Reflex teknolojileri, bu cihazın hareket takibi ve gecikme performansını önemli ölçüde iyileştirebilir.
- Steam Deck 2: Valve, Steam Deck’in bir sonraki versiyonu için nesilsel bir sıçrama gerektiğini açıkça belirtti. Nvidia’nın DLSS 3.0 teknolojisi, bu sıçramayı sağlayabilir.
Valve’ın Nvidia teknolojilerine yaptığı yatırımlar, şirketin gelecekteki donanım planlarında AMD’den Nvidia’ya bir geçiş yapabileceğine işaret ediyor. Bu değişim, özellikle VR ve taşınabilir oyun cihazları için performans iyileştirmeleri sağlayabilir. Valve’ın bu hamlesinin sonuçlarını görmek için biraz daha beklememiz gerekecek, ancak gelişmeleri takip etmek heyecan verici olacak.