Unity Technologies, geçen yılın oyun geliştirme sektöründeki ana olaylarını ve zorluklarını ele alan ve geliştiricilerin bu duruma nasıl uyum sağladığını açıklayan Unity Oyun Raporunu GDC 2024 sırasında yayınladı.
2023, bireysel geliştiriciler ve şirketler için zorlu bir yıl olarak geçti. Stüdyoların kapanması, başarısız oyun lansmanları ve sektördeki büyük işten çıkarmalar gibi olaylar yaşandı. Unity ekibi, bu yılki raporda, ekonomik zorlukları ve azalan kaynakları optimize etmek için geliştiricilerin deneyler yaparak, stratejik yatırımlar yaparak ve hesaplanmış riskler alarak nasıl uyum sağladıklarını açıkladı.
Unity’nin Baş Ürün ve Teknoloji Sorumlusu Marc Whitten, “Bu yılki rapor, oyun geliştiricilerinin dayanıklılık ruhunu vurguluyor” dedi ve ekledi: “Unity’deki misyonumuz, oyun geliştiricilerinin bu zorluklarla başa çıkmasına yardımcı olacak araçlar ve çözümler sunmaktır.”
Rapor, yaklaşık beş milyon Unity geliştiricisinden elde edilen verilerden ve bir bütün olarak Unity topluluğundan elde edilen verilerden derlendi. Bulgulara göre, stüdyolar şu anda hem muhafazakar harcamalara hem de cesur girişimlere öncelik veriyorlar, kaynaklarını genişletiyorlar ve işlerini güçlendirmek için bazı riskler üstleniyorlar.
Araştırma, son iki yılda çok platformlu oyunların %40 arttığını ve küçük stüdyoların bile çok platformlu oyun çıkarma oranının %71 arttığını ortaya koydu. Çok oyunculu oyunların popülerliğinde de artış gözlendi ve çok oyunculu oyun gelirinin %10 artarak 2,3 milyar dolara ulaştığı belirtildi.
Raporda, farklı para kazanma yaklaşımlarının benimsendiği ve uygulama içi reklamlardan elde edilen gelirin yıldan yıla %26,7 arttığı belirtiliyor. Ayrıca, ödüllü videoları ve teklif duvarlarını kullanan oyunların 7. ve 30. gün elde tutma oranlarında artış yaşandığı gözlemlendi.