Ubisoft, San Francisco’da düzenlenen Oyun Geliştiricileri Konferansı’nda (GDC) yapay zeka destekli oyun karakterlerini tanıttı. “NEO NPC’ler” olarak adlandırılan bu yeni sistem, oyuncuların video oyunlarında oynanamayan karakterlerle (NPC’ler) etkileşim biçimini kökten değiştirecek.
NEO NPC’lerin Özellikleri:
- Gerçekçi Diyalog: NEO NPC’ler, önceden programlanmış diyaloglar yerine, oyuncuların sesli komutlarını ve sorularını anlayarak gerçek zamanlı diyaloglar kurabilir.
- Dinamik Hikaye Anlatımı: NEO NPC’ler, oyuncuların eylemlerine ve seçimlerine göre hikayeyi dinamik bir şekilde değiştirebilir ve geliştirir.
- Gelişmiş Duygusal Tepkiler: NEO NPC’ler, oyuncuların duygusal durumlarını anlayabilir ve buna uygun tepkiler verebilir.
Ubisoft’un GDC Demoları:
Ubisoft, GDC’de NEO NPC’lerin nasıl çalıştığını gösteren üç etkileyici demo sundu:
- Bloom ile Etkileşim: Oyuncular, Bloom adlı bir NPC ile sesli komutlar kullanarak etkileşime girebilir, ona sorular sorabilir ve onunla bir ilişki kurabilirler.
- Gizli Görev: Bloom, bir drone ile gizli bir görevde oyunculara yardımcı olur ve oyunun gidişatına göre tepkiler verir.
- Görev Planlama: Iron adlı bir NPC, oyunculara bir binaya sızmak için farklı planlar sunar ve oyuncuların fikirlerine göre yorumlar yapar.
Ubisoft’un Hedefi: Ubisoft, NEO NPC’lerin oyunlarda daha sürükleyici ve etkileşimli hikayeler yaratmak için kullanılabileceğine inanıyor. Şirket, bu teknolojinin oyunlarda yeni bir anlatım çağı başlatacağını ve oyuncuların oyun dünyasıyla daha derin bir şekilde bağlantı kurmasını sağlayacağını savunuyor.
Yapay Zekanın Oyun Sektöründeki Etkisi: Ubisoft’un araştırmasına göre, oyun geliştirme stüdyolarının neredeyse üçte ikisi artık iş akışlarında yapay zeka kullanıyor. Bu, AI’nın oyun sektöründe giderek daha önemli bir rol oynadığını ve gelecekte oyun tasarımı ve geliştirme üzerinde büyük bir etkiye sahip olacağını gösteriyor.