19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda Fettah Can konseri ile hizmete açılan Balıkesir Dijital Gençlik Merkezi yerelde olduğu kadar ulusal çapta da takdir topluyor. Dikkat çekici bir açılış ile oyun severlere “merhaba” diyen Balıkesir DGM’nin açılışında; Valorant Oyunu Turnuva Finali gerçekleştirildi. Ayrıca “fütürist girişimci” Emrah Kaya’nın katılımıyla Metaverse paneli ve espor takım sahipleri paneli gerçekleştirildi.
Ömer Başdoğan (Nalet bebe) katılımıyla influencer paneli de düzenlenen Balıkesir Dijital Gençlik Merkezi açılışı büyük coşkuya sahne oldu. Türkiye’nin en büyük ve en kapsamlı Espor Merkezi olma iddiasındaki Balıkesir DGM son teknoloji cihazlar ile donatıldı.
Balıkesir DGM 10 Bin Metrekare Üzerine Kuruldu!
2 bin metrekaresi kapalı alan ve 8 bin metrekaresi de açık alan olmak üzere toplam 10 bin metrekarelik alana inşa edilen Balıkesir DGM’de şu alanlar bulunuyor:
- Kitap okuma salonu
- Ders çalışma ve seminer salonları
- Yazılım eğitim laboratuvarı
- Serbest oyun alanları
- Etkinlik sahnesi
- Metaverse ve inovasyon alanları
- Yönetici odaları
- Furga atölyesi
- Sosyal medya içerik üretim stüdyoları
- Gastronomi mutfağı
- Talk show alanı
- Green Wall
Yukarıda sayılı alanlar Balıkesir Büyükşehir Belediyesi tarafından son teknoloji cihazlar ile de donatıldı. 600 MBPS hızında ücretsiz internete sahip olan Balıkesir DGM’de şu cihazlar bulunuyor:
- 65 oyun bilgisayarı
- 10 oyun konsolu
- 10 artırılmış gerçeklik gözlüğü
Başkan Yılmaz: Çağı ve Gençleri Yakalıyoruz!
Balıkesir Dijital Gençlik Merkezi” projesiyle, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’dan ödül alan Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz tesisin açılışında açıklamalarda bulundu. Başkan Yılmaz, Balıkesir DGM ile yazılımcıları, oyun geliştiricilerini ve çağın gerektirdiği donanıma sahip gençleri yetiştirmeyi hedeflediklerini belirtti.
Çağı ve gençliği yakalamanın kendileri için son derece önemli olduğunu deklare eden Başkan Yılmaz; “evrilmeyen devrilir’ mottosu ile hareket ettiklerini vurguladı. Balıkesir DGM’nin hem ulusal hem de uluslararası çapta önemli bir “oyun geliştirme” ve “yazılım geliştirme” merkezi olmasını arzuladıklarını ifade eden Yılmaz, her daim gençlerin yanında ve destekçisi konumunda olacaklarının altını çizdi.