Threads, CEO Mark Zuckerberg’in açıklamasına göre, kısa bir süre önce Twitter’ın rakibi olarak piyasaya sürüldü ve ilk yedi saat içinde 10 milyon kayıt sayısını aşarak hızla popülerlik kazandı. Uygulama, şu anda tüm dünyada kullanılabilir durumda ve bu hızlı kayıt oranı, Meta’nın diğer davet kodu gerektiren Twitter rakiplerine kıyasla büyüme konusundaki yeteneğini gösteriyor.
Göz Atın: Threads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Threads, Twitter ve Mastodon gibi alternatiflere meydan okuyan bir uygulama. Instagram CEO’su Adam Mosseri’nin liderliğinde Threads’i ActivityPub ile uyumlu hale getirme planları bulunmaktadır. Bu protokol, Mastodon ve diğer merkezi olmayan hizmetlere güç veren bir kaynak protokolü olarak bilinir.
Takip Edin: Gamizm Resmi Threads Profili
Threads’in Instagram’a güçlü bir şekilde bağlı olması ve aynı platform üzerine inşa edilmesi, Meta için etkili bir reklam aracı sağlamakta. Threads’i iOS’ta ön sipariş veren tüm kullanıcılar, uygulama yayına girdiğinde anlık bir bildirim aldılar. Ancak uygulamanın erken dönemde bazı sorunları da eksik değil. Kullanıcılar, kronolojik ve sadece takipçilere özel bir akışın olmaması ve Threads algoritmasının kendilerine uygun olmayan içerikleri sunması gibi sorunlarla karşılaşmışlar ve gönderi düzenleme, etiketler (hastag) , hesap değiştirme gibi özellikler de henüz mevcut değil.
Mosseri, bu sorunlara değinerek Threads’in geliştirilme sürecinde olduğunu belirtti. Takipçi özelliğinin “listede” olduğunu ve gönderi düzenleme, hesap değiştirme ve etiketlerin zamanla eklenmesinin planlandığını paylaştı. Ayrıca, Threads’in web versiyonunun olmaması da bazı kullanıcılar için önemli bir eksiklik olarak görülmekte. Eksiklikleri bulunan Threads’in tutup tutmayacağını ise zaman gösterecek.