Starfield çıkışı yaklaşırken, oyunla ilgili beklentiler hızla artıyor. Bethesda Gamescom’da Starfield ile ilgili bir dizi yeni ayrıntı açıkladı. Yayınlanan yeni oynanış videolarından yapılan röportajlara kadar, son birkaç günde Starfield ile ilgili birçok yeni ayrıntı gün yüzüne çıktı. Devasa açık dünya RPG’si Starfield’ın lansmanına kısa bir süre kala, yeni ayrıntılar içeriğimizde.
Oyunun Başlangıcı
Bethesda Game Studios, unutulmaz oyun başlangıçları konusunda yetenekli ve Starfield bu geleneği devam ettiriyor gibi görünüyor. Yapılan ön incelemeler sayesinde oyunun ilk otuz dakikasının nasıl geçeceğini öğreniyoruz ve bu otuz dakika oldukça dolu geçecek gibi görünüyor. Oyun başladığında, kendinizi madencilik şirketi Argos tarafından işletilen Vectera adlı bir ayda buluyorsunuz. İlk etapta, yeni biri olarak, bazı mineralleri çıkaracağınız bir eğitim bölümünde bir kesici kullanıyorsunuz bunun sonucunda garip bir uzaylı eserini kurtarmaya çalışıyorsunuz. Ancak eseri incelediğinizde, uzayda dolaşan garip bir görüntü tarafından bombardıman edilip bayılıyorsunuz. Kendinize geldiğinizde, diğer Argos çalışanları size karakterinizi yaratacağınız bir tablet veriyor.
160 Saatten Fazla İçerik
Bethesda Game Studios’un RPG oyunları uzun soluklu deneyimler sunma konusunda oldukça bilinen bir stüdyo ve Starfield’da bu geleneği sürdürecek gibi görünüyor. Gamescom’da yaptığı açıklamada Pete Hines, Starfield’da yaklaşık 160 saat geçirdiğini ve henüz oyunun her yönünü keşfetmediğini belirtti. Ana hikayenin 30-40 saat uzunluğunda olduğunu biliyoruz, ancak geçmiş BGS oyunlarına benzer şekilde, ana hikaye tüm deneyimin sadece bir kısmını oluşturacak gibi görünüyor.
Aktiviteler
Starfield’da görevler arasındaki ayrım ve bu görevlerin deneyim açısından nasıl önemli olduğu henüz tam olarak bilinmese de, en az bir kategorinin “Aktiviteler” olarak adlandırılacağı görünüyor. Bu aktiviteler, daha küçük ölçekli görevler veya fraksiyon görevleri gibi görünse de, bu aktiviteleri görmezden gelmemenin önemi büyük. Gamescom’da yaptığı bir konuşmada Pete Hines, “Aktiviteleri göz ardı etmemenizi öneririm. Bu görevler kullanıp atılabilir gibi görünse de aslında büyük fırsatlar sunabilirler ve sizi harika yerlere, harika hikayelere götürebilir.”
Skyrim’den Çok Oblivion’a Benzeyecek
Skyrim, BGS’nin en ünlü oyunlarından biridir ve stüdyonun diğer oyunlarına genellikle referans olarak kullanılır. Starfield da Skyrim ile sık sık karşılaştırılıyor, ancak yakın tarihli bir IGN röportajında, Xbox yöneticisi Phil Spencer’a göre Starfield, sunduğu deneyim açısından daha çok Oblivion’a benziyor. Ne kadar detaylı bir şekilde benzediği tam olarak belli değil, ancak bu, daha uzun ve ayrıntılı görevler bekleyebileceğimiz anlamına gelebilir.
Ana Karakterin Sessizliği
Starfield, sessiz bir ana karaktere sahip olacak ve Fallout 4’te tanıtılan diyalog sistemi yerine BGS’nin diğer oyunlarında kullanılan diyalog sistemi tercih edilecek. Ancak son zamanlarda ortaya çıkan bir GQ makalesine göre, bu aslen planlanan bir durum değildi. Bethesda’nın ilk başta ana karakter için diyalog kaydetmeyi planladığı ancak oyuncu özgürlüğü ve rol yapma unsurlarının korunması gerektiği düşünülerek bu fikirden vazgeçildiği ortaya çıktı.
Yeni Atlantis
Daha önce, bir Bethesda RPG’sinde bugüne kadar görülen en büyük şehir olacağı doğrulandı, ancak bu şehirde ne gibi detaylar bulunacak? GQ’nun aktardığına göre, New Atlantis, BGS’nin bugüne kadar oluşturduğu en yoğun şehirlerden biri olacak. Birden fazla bölge içeren bu şehirde gökdelenler, canlı caddeler ve hem yüzey hem de yeraltı seviyelerinde çeşitli bölgeler bulunacak. Üst bölge, Constellation’ın merkezinin bulunduğu yer olacak. Ayrıca, şehirde insanlığın son üç yüzyılını anlatan bir müze de yer alacak.
Genişletilmiş Keşif Sistemi
BGS RPG oyunlarının devasa açık dünyalarını keşfetmek her zaman heyecan verici olmuştur. Ancak Starfield, daha geniş ve daha organik bir keşif tarzı sunacak gibi görünüyor. GQ’ya göre, Starfield’daki keşif deneyimi Skyrim’e göre daha farklı olacak. Bu, farklı yerleri keşfederken farklı atmosferler ve deneyimler sunan birçok konumu içerebileceği anlamına gelebilir. New Atlantis’in bilim kurgu estetiğinden, Neon’un siberpunk tarzlı sokaklarına kadar, geniş uzay alanından ıssız gezegenlere kadar çeşitlilik gösteren bir keşif sistemi olacak.
Topluluk Desteği
Bethesda Game Studios’un oyunları mod desteğiyle ünlü ve Starfield’da da bu geleneği sürdürmeye oldukça istekli. Xbox yöneticisi Phil Spencer, IGN ile yaptığı bir röportajda topluluk desteğini vurguladı. Starfield için topluluk desteği ve modlama sahnesi sorulduğunda, “Ekibin ne düşündüğünü açıklamak istemiyorum, ancak açıkçası, BGS olarak, Skyrim’in desteklenmesine bakarak Starfield’ın ne olabileceğini düşünüyorsunuz. Umarım oyun, piyasaya sürüldükten sonra on yıl ve daha uzun süre boyunca oynanmaya devam edecek.” dedi.