Sony, PlayStation oyunlarında otomatik oynatma modunu etkinleştirebilecek yeni bir teknolojinin patentini aldı. Bu teknoloji, potansiyel olarak oyuncuların bazı oyun bölümlerini atlamalarına olanak tanıyarak oyun deneyimini değiştirebilir.
Yapay zeka destekli bu sistem, oyuncuların tekrarlanan veya zorlu oyun bölümlerini atlamalarına izin vererek oyunlarda önemli bir yenilik sunuyor. Otomatik Oynatma Modu teknolojisi, oyuncuların oyun tarzlarını simüle etmek için bir yapay zeka modelini kullanıyor ve PlayStation oyunlarında uygulanabiliyor.
Sony’nin patent başvurusuna göre, otomatik oynatma modu, bulut tabanlı hizmetlerden gelen bilgileri kullanarak oyun tarzının nasıl simüle edileceğini öğrenmek için bir yapay zeka modelini kullanıyor. Bu sayede oyuncular, tekrar eden veya zorlu bölümleri atlayarak oyunun keyfini çıkarabilirler.
Patentin belirttiğine göre, sistem, oyuncuların öğrendikçe kendine özgü oyun tarzlarını taklit etmek gibi birkaç farklı fikri içeriyor. Ayrıca, beklenen öğütme içeriği (AGC) ile ilgili bir seçenek de sunuyor ve oyuncuların tekrar eden oyun anlarını algıladığında otomatik oynatma modunu açma veya kapama seçeneği sunuyor.
Sony’nin bu teknolojisi, oyuncuların oyun deneyimini değiştirme potansiyeli taşıyor. Özellikle uzun ve sıkıcı oyunlarla mücadele eden oyuncular için faydalı olabilecek bu sistem, PlayStation platformunda bir devrim niteliği taşıyabilir. Ancak, bu yeni teknoloji tartışmalı olabilir. Bazı oyuncular, otomatik oynatma modunun oyun deneyimini bozabileceğini düşünebilirken, diğerleri ise uzun ve sıkıcı bölümleri atlayarak daha keyifli bir oyun deneyimi yaşayabileceklerini düşünebilir.
Şu anda, bu patentin hangi PlayStation sistemlerinde kullanılabileceği belirsizliğini koruyor. Ancak, Sony’nin bu alandaki çalışmaları, PlayStation platformunda yapay zeka destekli yeniliklerin geleceğini işaret ediyor.