Unity, geliştiriciler için yeni bir ücretlendirme planı duyurmasının ardından büyük tepkilerle karşı karşıya kaldı. Şirket, 1 Ocak 2024’ten itibaren belirli bir gelir veya oyun yükleme eşiğini aşan geliştiricilerden her yükleme başına 0,20 ABD doları ücret almayı planladığını açıklamıştı. Bu değişiklik, küçük geliştiricileri ve bağımsız oyunları caydırabileceğinden endişe ediliyordu.
Başlangıçta Unity, her yeniden yükleme işlemi için geliştiricilerden ücret alacağını açıklamıştı. Ancak şirket daha sonra bu politikasını revize etti ve yalnızca ilk kurulumdan ücret alacağını belirtti. Bu değişiklik, geliştiricilerin oyunlarını sürekli olarak yeniden yükleyen kötü niyetli kullanıcılardan koruma amacı taşıyor. Ancak oyunun farklı bir cihaza taşınması durumunda hala ücretlendirme yapılacak.
Unity ayrıca oyun demolarını da ele aldı. Demolar, tam oyun indirme işlemiyle birlikte değilse ücretlendirilmeyecek. Erken erişim oyunları için ise ücret ödenmesi gerekecek, ancak hayır amaçlı olan oyunlar ücretsiz olacak.
Unity yöneticisi Marc Whitten, Game Pass gibi abonelik hizmetlerine gelince, dağıtımcılardan alınan ücretler nedeniyle Aggro Crab gibi geliştiricilerin ücret ödemediğini açıkladı. Whitten, “Temel amacımız, insanların harika oyunlar yapabilmesi için en iyi araçları sunabilmemiz ve temel misyonumuza yatırım yapabilmemiz için doğru değer değişimine sahip olduğumuzdan emin olmak” dedi.
Whitten, Unity’nin kullanıcıların geri bildirimlerini dikkate aldığını ve şirketin daha iyi hizmet sunma konusundaki taahhüdünü sürdüreceğini belirtti. Unity’nin bu açıklamaları, geliştirici topluluğunda büyük bir tepki uyandırmış olan ücret politikası değişikliklerine yanıt olarak geldi.