Unity, oyun geliştiricileri için yeni bir ücret modeli olan Unity Runtime Fee‘i tanıttı. Bu ücret, Unity motorunu kullanan oyunların yüklenme sayısına bağlı olarak hesaplanacak.
Yeni Unity Runtime Fee, 1 Ocak 2024 itibarıyla yürürlüğe girecek ve oyunun minimum gelir eşiğini karşılayan ve minimum ömür boyu yükleme sayısını aşan oyunlar için geçerli olacak. Ücret miktarı, geliştiricinin sahip olduğu Unity abonelik planının türüne göre değişecek.
- Unity Personal ve Unity Plus ile geliştirilen oyunlar için, önceki 12 ayda 200.000 $ veya daha fazla gelir elde eden ve ömür boyu en az 200.000 yükleme sayısına sahip oyunlar için geçerli olacak.
- Unity Pro ve Unity Enterprise ile geliştirilen oyunlar için, önceki 12 ayda 1.000.000 $ veya daha fazla gelir elde eden ve en az 1.000.000 yükleme sayısına sahip oyunlar için geçerli olacak.
Aylık olarak ödenecek olan ücret, Unity Personal ve Plus geliştiricilerinin eşik değerini aşan her yükleme başına sabit 0,20 ABD doları olarak belirlendi.
Pro ve Enterprise geliştiricileri, yüklenme sayısına bağlı olarak ölçeklenen daha küçük bir ücret ödeyecekler. Ayrıca, eşik değerini aşan her yükleme için 0,005 ila 0,02 ABD doları arasında değişen bir “gelişmekte olan pazar aylık ücreti” de uygulanacak.
Unity, yeni ücret modelini açıklarken, Unity Runtime’in bir oyunun her indirilişinde çalıştığını ve bu nedenle bu telif ücretinin oyun geliştiricilerine sürekli finansal kazanç sağlama fırsatı sunduğunu belirtti.
Ancak, bu yeni ücret modeli, geliştirme topluluğunun bazı üyeleri arasında endişelere yol açtı. Bazı geliştiriciler, bu ücretin oyun geliştirmenin maliyetini artırabileceğini ve bazı sorunları beraberinde getirebileceğini dile getirdi. Unity, geliştiricilerin geri bildirimlerini dikkate alarak yeni ücret yapısını değerlendirmeye devam edecektir.