Oyun motoru Godot geliştirici ekibi, Godot 4.1’in test için hazır olduğunu ve ilk beta sürümünün yayınlandığını duyurdu. Bu sürüm, kullanıcı deneyimini geliştirmeye odaklanırken, Godot 4.0’daki özellikleri daha kararlı hale getirmek için kademeli değişiklikler içeriyor.
Kullanıcı deneyimini iyileştirmek ana hedef olsa da, proje aynı zamanda katkıda bulunanlar için yeni araçların uygulanması ve mevcut özelliklerin daha kullanışlı hale getirilmesi için “büyük ölçüde yeniden çalışmayı” başardı. Bu değişiklikler arasında, çoklu monitör ortamında çalışanlar için kod düzenleyicilerini ayrı pencerelere taşıma yeteneği de bulunuyor.
Bu özellik, Google Summer of Code 2022 programının bir parçası olarak çalışan bir katılımcı tarafından eklendi. Artık kod düzenleyici ve shader (gölgelendirici) düzenleyicisini ana pencereden ayırabilir ve istediğiniz yere yerleştirebilirsiniz.
Godot 4.1 Beta 1 ile ekip, Godot 4 ile birlikte gelen çoklu iş parçacığı desteğini de geliştirmeye devam ediyor. Bu güncelleme, çoklu iş parçacığıyla ilgili birçok sorunu çözüyor ve iş parçacıklı kaynak yüklemesine önemli iyileştirmeler getiriyor. Sahne için çoklu iş parçacığı desteği üzerinde çalışmalar da başlamış olsa da henüz deneysel bir aşamada olduğu ve kullanımı önerilmediği belirtilmelidir. Bu konuda çalışmalar Godot 4.2 ve 4.3 sürümlerinde devam edecek.
Son olarak, Godot 4.1, Nisan ayında belirtilen öncelikli işleme özelliklerinin çoğunu içermeyecek, bu özellikler Godot 4.2 için çalışmaları devam edecek. Godot 4.1’deki iyileştirmelerden biri, Vulkan pipeline (boru hattı) önbelleğe alma işlemidir – bu, boru hattı derleme takılmalarını gidermek için atılan doğru bir adım olarak değerlendirilmektedir.
Godot 4.1’in nihai sürümü Temmuz ayında yayınlanacak. Beta sürümünü test etmek ve sorunları bulmak ve bildirmek isterseniz, bunu yapmanız önerilir. Proje, Godot 4.1’i kullanmadan önce projelerinizi yedeklemenizi önermektedir, böylece bir sorunla karşılaşırsanız geri yükleyebilirsiniz. İndirme ve yükleme detaylarını buradan bulabilirsiniz.