Quake 2 Remastered, yıllarca süren söylentiler ve spekülasyonların ardından nihayet ortaya çıktı. Peki, nasıl bir deneyim sunuyor? Muhteşem mi? ID’nin efsanevi nişancı oyunu Quake 2, dünyayı etkisi altına aldı ve bunun nedeni oldukça açık. İçerik, kalite ve performans açısından, Quake 2 Remastered diğer yeniden düzenlemelerle rekabet edebilen nadir bir yapım.
Ancak bu remaster’ın en büyük sürprizi Quake 2 64’ün de dahil edilmiş olması. Bu oyun daha önce hiç yeniden piyasaya sürülmemiş ve çoğu insan oyunun varlığından haberdar bile değildi. Peki, Quake 2 64 tam olarak nedir? Neden bu kadar büyük bir olay? Neden bu uzun süredir unutulan eseri denemeye değer bulunuyor?
Quake 2 64 Sürüm mü?
Quake 2 64’ü, Quake 2’nin N64’e taşınmış bir sürümü olarak düşünmek cazip gelebilir. Quake 1 için de aynısı yapılmıştı, bu yüzden neden beklentileri değiştirelim ki, öyle değil mi? Ancak unutmayın, Quake 2 64 yalnızca bu basit bir port değil. Aslında bu, bağımsız bir deneyim olarak kendi mekaniği ve hikayesiyle öne çıkan bir yapım.
Quake 2 64, aslında son 20 yıldan fazla bir süredir pek çoğumuzun görmezden geldiği, adı bile unutulan bir oyundur. Nightdive sayesinde, hepimiz bu hatayı düzeltme şansına sahip olduk.
Quake 2 64 Değişiklikleri
Tamamen yeni bir senaryoya sahip olan Quake 2 64, neler sunuyor? İlk olarak, yepyeni bir dizi oyun mekaniği sunuyor. Quake 2, envanter sistemi ve birbiriyle bağlantılı devasa seviyelerle dolu bir oyundu. Ancak N64’ün sınırlı donanımı bu deneyimi yeniden yaratmaya izin vermedi. Quake 2 64’te, daha kısa ve aksiyon dolu, hemen hedeflere odaklanan seviyeler bulunuyor. Bu seviyeler, neredeyse arcade tarzında bir his veriyor, çünkü net hedefleriniz var ve bunları küçük parçalara bölerek ilerliyorsunuz.
Quake 2’deki bir seviye saatlerce sürebilirken, Quake 2 64’te bir seviyeyi dakikalar içinde tamamlayabilirsiniz. Bu, hızlıca oynanabilir bir deneyim sunuyor ve Steam Deck ve Switch gibi platformlarda da oldukça etkili. Envater sisteminin kaldırılması, Quake 2 64’ün oynanışını da değiştiriyor. Artık eşyaları stratejik olarak saklayıp bir sonraki zorluğa hazırlık yapamazsınız; eşyalar anında kullanılıyor. Bu da oyunu daha hızlı tempolu hale getiriyor.
Son olarak, müzik. Daha önce Doom 64 veya PS1’deki Doom’u oynayanlar, Aubrey Hodges’in karakteristik ses düzenini tanıyacaktır. Bu müzikler, Quake 1’in atmosferine daha yakın bir his yaratıyor ve Quake 2 64’ü tamamen yeni bir devam oyunu gibi hissettiriyor.
Maalesef bazı olumsuzluklar da bulunuyor. İlk olarak, Quake 2 64 her zaman zorlu bir oyun olarak bilindi. Düşmanlar sık sık ve hızlıca saldırırken, cephane sınırlıdır ve sıkça ölüm yaşanır. Ancak Quake 2 64, modern kontrollerle bile, oyuncuları orta zorluk seviyesinin üzerinde zorlukla mücadele etmek zorunda bırakacak kadar zor değil. Quake 2’deki bu zorluk seviyesine sahip olmadığını söyleyebiliriz.
Ayrıca, Quake 2 64’teki düşman yapay zekası ve silah dengelemesi orijinal Quake 2’den farklı. Yeniden düzenleme, bu denge değişikliklerini değiştiriyor ve bu da oyunun dengesini bozabiliyor. Quake 2 64’ün zorluk seviyesinin dengesizliği, oyunun tadını biraz bozuyor gibi görünüyor.
Özet olarak, unutulmuş bir oyunun harika bir yeniden düzenlemesiyle karşı karşıyayız. Yapım, kaynağına sadık kalmasının yanı sıra kendi özgünlüğünü de koruyor. Quake 2 64, Quake 2’yi oynamak isteyenler için mükemmel bir seçenek sunuyor. Kısa, öz, aksiyon dolu ve kan gölüne dönüşmüş düşmanlarla dolu – tam da aradığımız türden bir deneyim.