PlayStation Plus aboneleri için beklenmedik bir gelişme yaşandı. TrueTrophies tarafından yayınlanan yeni bir rapora göre, PS Plus Extra ve Premium kütüphanelerindeki oyunların oyuncu sayıları Temmuz 2024‘te ciddi bir düşüş yaşadı. Bu düşüş, platformun 2024 yılındaki en düşük performanslı aylarından biri olarak kayıtlara geçti.
Önemli İstatistikler:
- Oyuncu sayısında %48.67 oranında düşüş
- 3.1 milyon PlayStation Network hesabından elde edilen veriler
- Temmuz 2024, 2024 yılının en zayıf üçüncü ayı olarak kaydedildi
Bu düşüş, Temmuz 2024 oyun seçkisinin kalitesi göz önüne alındığında oldukça şaşırtıcı. Seçki içerisinde Remnant 2, Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion, No More Heroes 3 gibi beğenilen yapımlar yer alıyordu. Özellikle Remnant 2, 2024 yılında PS Plus Extra’nın en popüler üçüncü oyunu olarak dikkat çekiyor.
PS Plus Premium kütüphanesine eklenen klasik oyunlar da ilgiyi artırmakta yetersiz kaldı. Jeanne d’Arc, Ratchet & Clank: Size Matters ve Summoner gibi PSP ve PS2 döneminin sevilen oyunları, beklenen etkiyi yaratamadı.
TrueTrophies’in raporunda, Haziran 2024’teki Days of Play etkinliği kapsamında sunulan 14 bonus oyunun, o ayın verilerini olumlu yönde etkilediği belirtiliyor. Ancak bu bonus oyunlar hesaba katılmadığında bile, Temmuz 2024 performansı Haziran 2024’ün %18.77 gerisinde kaldı.
Sony’nin resmi verileri bu rapordaki istatistiklerden farklılık gösterebilir, çünkü TrueTrophies’in analizi sadece 3.1 milyon PSN hesabını kapsıyor. Buna rağmen, bu veriler PS Plus hizmetinin mevcut durumu hakkında önemli ipuçları sunuyor.
Oyun severler, Ağustos 2024 PS Plus seçkisinin açıklanmasını merakla bekliyor. Sony’nin bu düşüş trendini tersine çevirmek için daha güçlü bir oyun listesi sunması bekleniyor. Şirketin, özellikle Extra ve Premium aboneliklerini daha çekici hale getirmek için çalışmalar yapması muhtemel.
Bu gelişmeler, PlayStation Plus hizmetinin evrimini ve dijital oyun abonelik modellerinin dinamik yapısını gözler önüne seriyor. Önümüzdeki aylarda Sony’nin atacağı adımlar, sadece PS Plus’ın geleceğini değil, tüm oyun endüstrisindeki abonelik tabanlı hizmetlerin yönünü de etkileyebilir.