Red Dead Redemption 3 ve Grand Theft Auto 6 aynı evreni paylaşırlarsa, her iki oyun da bu yaklaşımdan kazançlı çıkabilir. Bu, her iki oyunun da Rockstar’ın en popüler serileri olması nedeniyle mantıklı bir seçenek gibi görünüyor. Ancak, bu bağlantının her iki oyunun da kendi hikayelerini sürdürebilmesi için iyi bir şekilde yönetilmesi gerekecektir. Neyse ki, hem Red Dead Redemption 3 hem de Grand Theft Auto 6, serinin önceki oyunlarına bağlı olmayacakları için gelecekteki oyunlar için sağlam bir zaman çizelgesi oluşturmak daha kolay olacaktır.
RDR2 ve GTA 5 arasında belirgin farklar bulunuyordu ve aynı türde olsalar da, her ikisi de oyunculara tamamen farklı deneyimler sunuyordu. Red Dead Redemption 2, önceki olayları dramatik bir şekilde işleyerek derinlemesine bir hikaye sunarken, Grand Theft Auto 5 daha çok oyuncuları büyük soygunlara yönlendiren eğlenceli bir odağa sahipti. Bu farklılıklara rağmen, her iki oyun da büyük başarı elde ederek Rockstar’ın prestijini yükseltti. Bu nedenle, Grand Theft Auto 6’nın büyük bir heyecanla beklenmesinin nedenlerinden biri budur.
GTA 6‘nın muhtemelen Vice City’de geçeceği düşünüldüğünde, Red Dead Redemption 3’ün de muhtemelen Vice City’nin 1900’lerin başlarındaki karşılığına geçmesi gerekebilir. Bu değişiklik, Red Dead Redemption 3’ün daha önceki oyunlardan farklı bir atmosfer sunmasına yardımcı olabilir. Vice City’nin geçmişte nasıl göründüğünü görmek ilginç olabilir, özellikle de GTA 6’da hala ayırt edilebilen eski simge yapılar bulunuyorsa. Bu sayede oyuncular, Vice City’nin geçmişini ve geleceğini aynı anda keşfedebilirler.
Eğer her iki oyun da Vice City’de geçiyorsa, GTA 6, Red Dead Redemption 3 için planlanan unsurları içeren bazı ipuçları içerebilir. Belki de Red Dead Redemption 3’ün hikayesinden artakalan bir hazineyi aramak için bir yan görev olabilir. Başka bir olasılık ise RDR3’ün ana karakterinin şapkası veya silahının, oyuncuların bulabileceği bir Paskalya yumurtası olarak ortaya çıkabilir. Bu, başlangıçta rastgele görünen bir detay gibi görünebilir, ancak Red Dead Redemption 3’ün son hikayesinin bu detayın bir işareti olduğunu kanıtlayabilir.
Oluşturulan bir zaman çizelgesi bağlantısı ayrıca Grand Theft Auto’nun önceki oyunlarındaki klasik karakterlerle de ilişkileri gösterebilir. Bu belki de bazı eski karakterlerin soyundan gelen karakterleri görmek anlamına gelebilir. Oyuncular, örneğin Forelli Ailesi gibi bir örgütün aslında düşünülenin çok daha uzun bir süre boyunca var olduğunu veya Vice City’nin ünlü Tommy Vercetti’sinin geçmişteki bir akrabası olduğunu keşfedebilirler. Bu, evrenler arası bağlantıları kurmanın hızlı bir yolunu sunarken, aynı zamanda orijinal karakterlerin hayranları için heyecan verici bir Paskalya yumurtası olabilir.
GTA 5, Red Dead Redemption Paskalya yumurtalarına sahipti, ancak gelecekteki oyunlar bu bağlantıyı daha da ileri götürebilirler. Grand Theft Auto 6 nihayet çıktığında, oyuncular oyunları birbirine bağlayan daha somut kanıtlar görebilirler. Paylaşılan bir evrenin kurulması, bir oyundaki olayların diğerine nasıl etki edebileceğini görmemizi sağlar. Red Dead Redemption 3 ve Grand Theft Auto 6’nın aynı evreni paylaştığını kanıtlamak, ilginç sonuçlara yol açabilir.