Oyuncuların Diablo 4 hakkında kızgın olmaları yeni bir şey değil. Güçlü eleştirilere ve başarılı bir lansmana rağmen, oyuncular sunucuların kapanma sorunları ve her içerik sezonu için yeni bir karakter yapma ihtiyacı gibi konularda çeşitli şikayetlerde bulunmuşlardı.
Son 1.1.0 yaması, pek çok değişiklik yapmış olmasına rağmen, oyuncuları en çok rahatsız eden noktalar karakter yapılarının zayıflatılması ve oyun sonunu yavaş bir eziyet haline getiren ödül sistemindeki değişiklikler oldu. Bu nedenle, Diablo 4’ün Metacritic’teki kullanıcı puanı tüm platformlarda büyük ölçüde düşerek 1.9’a kadar geriledi.
Oyun Direktörü Joe Shely, Yardımcı Oyun Direktörü Joseph Piepiora ve Yardımcı Topluluk Direktörü Adam Fletcher, oyuncuların tepkilerini ölçmek için bir canlı yayına katıldılar. Oldukça samimi bir şekilde, yamanın oyuncuların içeriği hızla bitirmesini yavaşlatmayı amaçladığını, ancak aynı zamanda oyunu daha eğlenceli hale getirmeyi de hedeflediğini kabul ettiler. Fletcher, “Bunun kötü olduğunu biliyoruz. Eğlenceli olmadığını biliyoruz ve oyuncular için en iyi oyun deneyimi olmadığını da biz de biliyoruz” diyerek oyuncuların tepkilerini anladıklarını ifade etti.
Blizzard, 1.1.1 yaması ile bir önceki yamanın verdiği zararı hafifletmeye çalışacak ve oyunculara daha fazla zorluk sunacak yeni içerikler sunma planları olduğunu açıkladı. Ayrıca, planlanan değişiklikleri uygulamadan önce topluluğun tepkilerini ölçmek için yama notlarını önceden yayınlama sözü verdi.
Şirket, büyük denge değişikliklerinin kaçınılmaz olduğunu belirtirken, aşırı güçlü yapılara “zorlayıcı alternatifler” bulunana kadar dokunulmayacağı sözünü verdi. Ancak, oyuncuların tepkilerine bakılırsa, Blizzard Entertainment ekibinin sözleri bazı oyuncuları geri kazanmak için yeterli olmadı.
Diablo 4, Xbox One, PlayStation 4, Xbox Series X/S, PlayStation 5 ve bilgisayar platformlarında oynanabilir durumda. Oyuncular, gelecek yamalar ve içeriklerle ilgili daha fazla bilgi için Blizzard’ın açıklamalarını takip etmeli.