Embracer Group’un CEO’su Lars Wingefors, perşembe günü şirketin üç aylık kazanç çağrısı sırasında, Dead Island 2‘nin lansman performansını ve gelecekteki beklentilerini açıkladı.
Oyunun ilk duyurusu 2014 yılında yapıldı ve zombi aksiyon RPG’si, çalkantılı bir üretim döngüsü sırasında bir dizi gecikme ve geliştirici değişikliği yaşadı. Geliştirme süreci, Deep Silver’ın dahili stüdyosu Dambuster tarafından 2019’da devralındı ve oyun Nisan ayında PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One ve Epic Games Store üzerinden bilgisayar için piyasaya sürüldü.
Dead Island 2’nin lansmanı, Embracer Group’a göre beklentileri aşarak üç günde bir milyon, ilk ayında ise iki milyon kopya sattı. Wingefors, “Dead Island’ın gerçekten güçlü bir çıkış dönemi geçirdiğini düşünüyorum, ardından beklentilere göre daha normal bir performans görüyoruz” dedi. “Şu anda beklediğimiz şey tabii ki promosyonlar, ancak öncelikle yeni içeriklerin eklenmesi, yani yıl içinde oyun için önemli miktarda içerik gelecek ve bu da temel oyunun satışlarını artıracak.
Wingefors, gelecekteki yayın planları hakkında ayrıntılı bilgi vermedi, ancak oyunun bilgisayar sürümünü Steam’e getirme planlarına atıfta bulunuyor olabilir. Ayrıca, Switch veya 2024’ün ikinci yarısında piyasaya sürülmesi beklenen bir Nintendo sistemine gelmesi de mümkün.
Oyunun iki hikaye genişletme paketi üzerinde çalışılıyor. İlki olan Haus, 2023’ün dördüncü çeyreğinde, ikincisi SOLA Festival ise 2024’ün ikinci çeyreğinde oyuna eklenecek.