Ubisoft’un Assassin’s Creed Mirage oyunu, 2007’deki orijinal Assassin’s Creed oyununun aksiyon-macera köklerine geri dönüyor. Oyun, Bağdat’ın Altın Çağ döneminde yaşayan genç bir sokak hırsızı olan Basim’in hikayesini takip edecek. Geçmişi için adalet ve cevaplar arayan Basim, amacına ulaşmak için eski bir suikastçı örgütüne katılır. Bir suikastçı olarak çalışırken, Basim inanç hakkında daha fazla şey öğrenir ve nihayetinde tarikatta ulaşılabilecek en yüksek rütbelerden biri olan Usta Suikastçı olur. Kahramanın yolculuğu onu orijinal Assassin’s Creed oyunundaki suikastçı tarikatının ünlü karargahı Alamut’a da götürecek.
Ubisoft tarafından düzenlenen bir Reddit AMA’da, yaratıcı yönetmen Stephane Boudon, stüdyonun şu anda Assassin’s Creed Mirage için kapsamlı bir lansman sonrası destek veya DLC planı olmadığını doğruladı. Boudon stüdyonun “şimdilik” bir planı olmadığını belirttiği için bu planlar değişebilir, ancak DLC lansman sırasında kozmetik ve bonus içeriklerle sınırlı görünüyor. Ön siparişler bonus “Forty Thieves” görevini içeriyor ve oyuncular Deluxe veya Collector’s Case sürümlerini satın alarak Prince of Persia’dan esinlenen bir Deluxe Paketine erişim kazanıyor.
Assassin’s Creed Mirage yönetmeni ayrıca oyunun Assassin’s Creed serisinin temellerinden biri olan parkurda akışkanlık ve kontrole yeniden odaklandığını yineledi. İlk Assassin’s Creed oyunlarındaki önemli parkur özellikleri Assassin’s Creed Mirage’da bulunmuyor, ancak Boudon oyuncuların Basim üzerinde tam kontrol sahibi olmalarını sağlamak için birkaç küçük ayrıntı geliştirildiğini belirtiyor. Geliştirme ekibi parkur üzerinde ince ayarlar yapmaya ve bu yılın sonlarına doğru piyasaya sürülmek üzere en iyi kalite seviyesine ulaşmak için çalışmaya devam ediyor.
DLC olasılığı devam ediyor, ancak Boudon’un son açıklamalarına göre bu pek olası görünmüyor. Lansman sonrası destek ve DLC eksikliği bazıları için hayal kırıklığı yaratsa da, Ubisoft Assassin’s Creed Mirage’ın ana hikayesine ve oynanış mekaniklerine odaklanıyor gibi görünüyor. Ayrıca Assassin’s Creed Mirage, Ubisoft tarafından 2007’de çıkan ve çıkışından sonra DLC alamayan Assassin’s Creed’e bir saygı duruşu olarak görülüyor.
Assassin’s Creed Mirage, serinin en son oyunlarına kıyasla daha kompakt bir Assassin’s Creed deneyimi sunacak gibi. Buna ek olarak, oyuncular OWO tarafından tasarlanan ve Basim’in yolculuğunda ilerlerken kendilerini daha fazla kaptırmalarını sağlayan bir Assassin’s Creed Mirage haptik kıyafeti satın alma seçeneğine sahipler. Pratikte aksesuar, oyuncunun Assassin’s Creed Mirage’da keşfederken ve savaşırken gövdesi boyunca dokunsal geri bildirim hissetmesini sağlıyor.