Microsoft CEO’su Satya Nadella, son zamanlarda gerçekleştirilen Activision Blizzard’ın satın alımının, şirketin oyun bölümünün büyümesine büyük katkı sağladığını açıkladı. Nadella, MSN ile yaptığı bir röportajda, bu satın almanın Microsoft için neden önemli olduğunu ve büyük maliyetini tartıştı.
Nadella, “Evet, ama bu konuda gerçekten heyecanlıyız” dedi ve oyunların Microsoft’un kuruluşundan bu yana üç ana kolundan biri olduğunu vurguladı. “Bizim için şirket olarak çok eskiye dayanan birkaç şey var,” diye açıkladı ve şunları ekledi:
Oyun bunlardan biri, değil mi? Microsoft’u düşündüğümde aklıma belki de geliştirici araçları, tescilli yazılımlar ve oyun geliyor. Bunlar en başından beri yaptığımız üç şey. Dolayısıyla bizim için oyun, tüketici pazarlarına gerçek bir katkı yapabileceğimizi düşündüğümüz tek yer.
Nadella, oyunların her yeni nesilde daha popüler hale geldiğini ve Activision Blizzard’ın satın alımının Microsoft’u artan talebi karşılamak için daha güçlü bir konuma getirdiğini açıkladı. “Baktığımda, insanların oyun oynamaya ayırdıkları zaman artıyor ve Z kuşağı bunu daha fazla yapacak,” dedi ve şunları ekledi:
Oyunların yapılma şekli, oyunların sunulma şekli kökten değişiyor. İster mobil, ister konsollar, ister PC’ler, hatta ister bulut olsun. Bu nedenle, hem oyun yapımcısı hem de yayıncı olarak iki katına çıkmayı dört gözle bekliyoruz. Artık en büyük oyun yayıncılarından biri olacağız ve aynı zamanda bunun için platformlar inşa eden bir şirket olacağız.
Microsoft, Activision Blizzard’ı satın alarak gelir bakımından en büyük ikinci oyun yayıncısı haline geldi. Bu satın alım, Microsoft’un oyun sektöründeki etkisini artırarak rekabeti daha da kızıştırabilir ve oyun dünyasındaki dengeleri değiştirebilir.