Meta’nın Quest 3 VR başlığı, daha gerçekçi geçişli video deneyimi için renkli kameralara sahip olabilir. Ayrıca, cihazın daha hafif ve daha ince olduğu belirtiliyor.
Bloomberg’den Mark Gurman’ın raporuna göre, Meta’nın Quest 3 VR başlığı, bu yılın sonlarına kadar piyasaya sürülmeyecek. Ancak Gurman, Apple’ın yakında çıkacak olan karma gerçeklik başlığına karşı rekabet etmek için Quest 3 üzerinde bir prototip üzerinde çalıştığını belirtiyor. Gurman, Eureka kod adlı prototipin, önceki modele göre “çok daha hafif ve ince” olduğunu ifade ediyor. Kafa kayışının da “biraz daha güçlü göründüğünü” ve Quest 2’deki gibi yanlarda kumaş kullanıldığını belirtiyor.
Önemli bir gelişme olarak, cihazın ön yüzünün yeni bir tasarım ile gelişmiş bir sensör paketi içerdiği belirtiliyor. Bu tasarımda, üç adet “dikey hap şeklindeki sensör alanı” bulunuyor ve iki renkli video geçiş kamerası, iki standart kamera ve bir derinlik sensörü barındırıyor. Bu özellik, duvarları belirlemenize gerek kalmadan oyun alanınızdaki nesneleri algılamayı sağlıyor ve Quest 2’de bulunmayan renkli geçiş veya derinlik sensörlerine sahip olması önemli bir yükseltme olarak değerlendiriliyor.
Kulaklığın ön alt kısmında izleme kameraları bulunurken, alt kısımda bir ses düğmesi ve göz bebekleri arası mesafeyi ayarlamak için bir tekerlek bulunuyor. Bu özellik sayesinde, Quest 3’ün kulaklığı çıkarmadan IPD ayarlaması yapabilmeniz mümkün olacak, ki Quest 2’de böyle bir özellik bulunmamaktadır.
Gurman, Quest 3’ün VR ekranlarının ve görüntü netliğinin, çözünürlüğün biraz daha yüksek olduğu söylenmesine rağmen Quest 2’ye benzediğini belirtiyor. Ayrıca, karma gerçeklik uygulamaları için geçiş sürelerinin ve genel performansın Quest 2’ye göre önemli ölçüde iyileştirildiği ifade ediliyor. Ek olarak, çift RGB kameraların eklenmesiyle “gece-gündüz iyileşmesi” olduğunu ve bu sayede kullanıcıların kulaklığı takarken telefonlarını kullanabildiklerini belirtiyor. Performans açısından, Quest 3’ün Qualcomm’un yeni nesil Snapdragon XR2 yonga setine sahip olduğu ve bu sayede uygulama başlatma sürelerinin kısaldığı ve oyunlarda daha tutarlı kare hızları elde edildiği belirtiliyor.
Gurman, Quest 3’ün yüz ve göz takibi özelliği içermediğini ve dolayısıyla kulaklığın foveated rendering’i desteklemediğini belirtiyor. Bu özellik, sistemin sınırlı bilgi işlem kaynaklarını kullanıcının baktığı alanlara odaklamasını sağlamaktadır ve bu özelliği Quest Pro’da bulabilirsiniz. Ayrıca, Quest 3’te kumandaya monte edilmiş kameralar bulunmamasına rağmen, Meta’nın çevresel takibi geliştirmek için başka yöntemler denediği belirtiliyor.
Gurman, “Meta henüz cihazın fiyatını belirlemedi, ancak geliştirme sürecine dahil olan kişiler, Quest 2’den daha yüksek bir fiyat etiketi olabileceğine inanıyor” diyor ve Meta’nın Quest 2’yi “daha düşük bir fiyatla” sunabilme ihtimaline de değiniyor. Ayrıca, Meta’nın “yakın zamanda yeni bir Quest Pro çıkarmayı planlamadığını” belirtiyor. Quest 3’ün Ekim ayında duyurulması planlanıyor ve bu da şirket yetkililerinin geçmişte yeni bir Quest başlığı bekleyen tüketicilere verdikleri cevaplarla uyumlu görünüyor.