Minecraft’ın dijital dünyası, Merlin Entertainments ve Microsoft’un iş birliğiyle fiziksel alana taşınıyor. Merlin Entertainments, Minecraft temalı cazibe merkezleri ve mağazalar için 110 milyon dolardan fazla yatırım yapacağını duyurdu. İlk merkezlerin İngiltere ve ABD’de 2026 ve 2027 yıllarında açılması planlanıyor.
Proje, Minecraft’ın dijital evrenini fiziksel cazibe merkezleriyle buluşturmayı hedefliyor. Merlin Entertainments CEO’su Scott O’Neil, iş birliğinin geniş bir vizyona sahip olduğunu vurguladı:
Minecraft’ı hayata geçirmek bizim için büyük bir onur. Bu, sadece bir başlangıç; hedeflerimiz çok büyük.
Minecraft’ın yeni merkezleri, Merlin’in İngiltere ve ABD’deki mevcut tema parklarında veya şehir merkezlerinde yer alacak. Microsoft ve Merlin, bu ortaklığı gelecekte küresel ölçekte genişletmeyi planlıyor.
Microsoft’un franchise geliştirme başkan yardımcısı Kayleen Walters, Minecraft’ı fiziksel bir deneyime dönüştürme vizyonunu şu sözlerle özetledi:
Minecraft dijital olarak her yerde; Merlin ise fiziksel olarak her yerde. Mojang ve Microsoft marka uzmanı, Merlin ise konum tabanlı deneyimlerde uzman.
Merlin Entertainments, daha önce Lego ve Peppa Pig markalarıyla benzer tematik alanlar oluşturmuştu. Şimdi Minecraft, Merlin’in portföyüne katılarak Super Nintendo World gibi oyun temalı alanlarla rekabet edecek. Nintendo’nun Universal ile ortaklığıyla açılan tematik alanlar, Minecraft için de benzer bir başarı hikayesinin mümkün olduğunu gösteriyor.
Projenin başlangıcında İngiltere ve ABD merkezli cazibe merkezlerine odaklanılacak. Ancak Merlin ve Microsoft, açılışların ardından projeyi küresel ölçekte genişletmeyi hedefliyor. Bu adım, Minecraft’ın oyun dünyasının ötesine geçerek fiziksel eğlence sektöründe de lider bir marka olmasını sağlayabilir.
Minecraft hayranları, bu yeni cazibe merkezleriyle dijital dünyalarını gerçek hayatta deneyimleme fırsatı bulacak. 2026 ve 2027’de açılacak olan merkezler, Minecraft evrenini daha önce hiç olmadığı kadar yakın hissettirecek.