Baldur’s Gate 3‘ün geliştiricisi Larian Studios, oyuncular arasında Karlach’ın sonunun kesildiği yönündeki iddiaları reddetti. Oyunun başrol oyuncusu Swen Vincke ve baş yazar Adam Smith ile yapılan bir röportajda, Karlach’ın geliştirme aşamasında daha sonra üzerinde çalışılan ve aceleye getirilen bir karakter olduğunu açıkladı. Lansman sonrası yamada yayınlanan yeni son, Karlach’ın hikayesinin eksik olduğuna dair çıkan spekülasyonlara yanıt olarak geldi.
Karlach’ın kişisel hikayesinin sona ermesi ve oyuncuların onunla Yukarı Şehir’de sınırlı zaman geçirmesi, birçok hayranın içeriğin kesildiği düşüncesine neden oldu. Ancak, Larian Studios, Karlach’ın sonunun kesildiği iddialarını yalanladı. Swen Vincke, Karlach’ın geliştirme sürecinde geç eklenen bir karakter olduğunu ve Infernal Engine’in geç entegrasyonu nedeniyle hikayesinin tamamlanmasının daha aceleye getirildiğini belirtti.
Başlangıçta Karlach’ın hikayesinde Cehennem’den kaçış ve oyuncunun onu kurtarma çabaları bulunuyordu. Ancak, Infernal Engine’in geç entegrasyonu, ekibin kararlı bir sonuca ulaşmak yerine hikayeyi aceleye getirmesine neden oldu. Karlach oyuncusu Samantha Béart, mocap stüdyosunda diğer aktörlerle aynı süreye sahip olsa da, daha kısa bir sürede yoğun çalışmanın gerektiğini ve bu durumun Karlach’ın gelişiminin diğer karakterlerden daha ileride olduğunu açıkladı.
Larian Studios, bu açıklamalarla Karlach’ın kesildiği iddialarına net bir şekilde yanıt verdi. Oyuncuların Baldur’s Gate 3’te bekledikleri derin ve etkileyici bir hikaye sunma konusundaki çabalarını sürdürdükleri görülüyor.