Season of the Malignant başlamadan önce bilmek isteyeceğiniz birkaç sınıf dengesi, bazı sezon devri ilerlemeleri var, o yüzden başlayalım.
Tüm Sınıflar Nerfleniyor
Gerçekten de bu son Diablo 4 yamasında kazanan yok. Aslında, tüm sınıflar öyle ya da böyle bir darbe aldı, ancak kesinlikle en çok etkilenen Büyücü’ye özel bir övgüde bulunmazsak ihmalkarlık etmiş oluruz.
The Devouring Blaze bonusu değişikliği büyük bir değişiklik, çünkü neredeyse her Büyücü yapısı düşmanlara Yanan durum etkisi vermek için Firebolt Büyüsüne dayanıyor ve Kritik Vuruş hasarının azaltılmasıyla, Büyücülerin ileride çok daha az DPS vermesini bekleyebilirsiniz. Diğer denge değişikliklerinin hiçbirinin bu zayıflatmayı dengelemeye yardımcı olmuyor.
Cehennem Gelgitlerini Yetiştirmek Artık Çok Daha Zor
Diablo 4’ün Helltide’larının daha önce yavaş bir eziyet olduğunu düşünüyorsanız, daha da yavaşlamak üzereler. Bu son yama, düşmanların artık sizden iki yerine üç seviye daha yüksek olmasını sağlıyor. Buna ek olarak, Gizemlerin İşkence Edilmiş Hediyesi sandığını açmak için artık 175 yerine 250 Aberrant Cinders gerekiyor.
Bunun anlamı, Helltide düşmanlarının sadece daha sert ve yenilmesi daha zor olmakla kalmayıp, aynı zamanda tüm sandıkları açmak için Cinders toplamak için çok daha fazla zaman harcamanız gerekecek. Bu oldukça can sıkıcı bir durum, özellikle de Helltide’lar daha önce çocuk oyuncağı olmadığı için.
Düşman Seviyeleri Zorlaşmıyor
İyi haber şu ki, karakterinizin seviyesini yükseltirken ve seferberlik boyunca ilerlerken, onlara ayak uydurmak için biraz daha kolay bir zamanınız olacak. Düşmanlar yine de seviyenize göre ölçeklenecek, ancak belirli bir noktadan sonra arkanızda kalmaya başlayacaklar.
Örneğin, Dünya Kademesi III’te 55. seviyeye ulaştığınızda, düşmanlar sonunda her zaman sizden beş seviye aşağıda olana kadar takip etmeye başlayacaktır. Bu, seviye atlamanın karakteriniz için gerçekten etkili hissettirmesini sağlar, daha önce olduğu gibi, düşman ölçeklendirmesine asla tam olarak ayak uyduramadığınızı hissederdiniz. Ayrıca seviye atlama sürecini çok daha akıcı ve kolay hale getirerek oyun sonuna daha hızlı ulaşmanızı sağlayacaktır.
Kötü Huylu Kalpler
Kötü Huylu Kalpler, Diablo 4’teki Kötü Huylu Sezonu’nun en büyük yeni özelliği. Bunlar temelde hem normal hem de elit düşmanları öldürürken düşebilen güçlü mücevherlerdir ve hepsi kendi Efsanevi tip güçleriyle birlikte gelir, bu da onları son derece güçlü kılar.
Teçhizatınıza yerleştirilebilirler ve ayrıca yalnızca belirli yapılar için geçerli olacak sınıfa özgü Malign Kalpler de vardır. Dört farklı Kalp türü vardır: Gaddar, Acımasız, Dolambaçlı ve Öfkeli. İlk üçü sırasıyla yalnızca kırmızı, mavi ve mor mücevher yuvalarına yerleştirilebilirken, Gazaplı Kalpler herhangi bir yuvaya yerleştirilebilir ve genellikle grubun en güçlüsü olarak kabul edilir.
Hesap Çapında İlerleme
Son olarak, Diablo 4 1. Sezon öncesinde belki de en önemli değişiklik, kilidi açılmış Lilith Altarı, Şöhret ve harita ilerlemeniz için hesap çapında ilerlemedir. Orijinal karakterlerinizdeki ilgili tüm ilerlemeler sezonluk karakterlerinize ve ötesine taşınacak, böylece her sezon başladığında seferberlikte yeniden öğütmenizi çok daha kolay hale getirecek.
Yine de birinci seviyeden itibaren manuel olarak seviye atlamanız gerekse de, bu ilerleme ödülleri size iyi bir başlangıç sağlayacak ve her harita bölgesini yeniden ortaya çıkarmak için endişelenmenize gerek kalmayacak. Bu, ilk sürümden beri oyuncular tarafından istenen güzel bir yaşam kalitesi güncellemesi ve Blizzard’ın bunu burada hayata geçirdiğini görmek güzel.