Embracer Group, Deep Silver ve Dambuster Studios‘un geliştirdiği Dead Island 2’nin 2 milyon kopyadan fazla sattığını duyurdu. İsveçli şirket, son mali raporunda bu oyunun yeni satış rakamlarını paylaştı. Şirket ayrıca, eleştirmenler ve oyuncular tarafından olumlu geri bildirimler almanın çok cesaret verici olduğunu belirtti ve Dead Island 2’nin Deep Silver ve ana şirketi PLAION için “tarihteki en büyük lansman” olduğunu vurguladı.
Daha önce, zombi aksiyon RPG’sinin sadece üç gün içinde 1 milyondan fazla kopya sattığı bildirilmişti.
Embracer’ın kurucu ortağı ve CEO’su Lars Wingefors, raporda, “Oyunun şu anda 2 milyondan fazla satış rakamına ulaştığını görmekten mutluluk duyuyorum,” dedi. Ayrıca, Dambuster Studios’a oyunu geliştirmek için zaman vermenin doğru bir karar olduğunu ve bu kararın karşılığını aldıklarını söyledi.
İlk olarak 2014 yılında duyurulan Dead Island 2, zorlu bir geliştirme sürecinden geçti ve sekiz yılı aşkın bir sürede “geliştirme cehennemi” olarak bilinen bir süreç yaşadı. Bu durumun başlıca nedeni, oyunun geliştiricilerinin sık sık değişmesiydi. Yager Development başlangıçta 2012’de oyunu geliştirmeye başladı, ancak daha sonra 2015 yılında Sumo Digital ile değiştirildi. 2019’da ise Deep Silver’ın bir stüdyosu olan Dambuster, geliştirme sorumluluğunu üstlendi.
Dead Island 2, 21 Nisan 2023 tarihinde piyasaya sürüldü ve oyuncular ve eleştirmenler tarafından büyük ölçüde olumlu tepkiler aldı. Oyun, PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One ve Epic Games Store üzerinde PC için mevcut durumda.