Star Citizen geliştiricisi Cloud Imperium Group, Montreal merkezli stüdyo Turbulent‘i satın aldı. Turbulent ve Cloud Imperium 2012 yılından bu yana Star Citizen üzerinde birlikte çalışıyorlardı.
Satın alma, Cloud Imperium’un artık Austin, Frankfurt, Los Angeles, Manchester ve Montreal dahil olmak üzere “dünya çapında iddialı projeleri üzerinde çalışan” 1100’den fazla kişiye sahip olduğu ve 189 Turbulent çalışanının tamamının “işlerinin başında kalacağı” anlamına geliyor. Stüdyonun mevcut yönetim ekibi de yerinde kalmaya devam edecek.
CIG CEO’su ve kurucusu Chris Roberts, “Star Citizen geliştirmemizin ayrılmaz bir parçası olarak Turbulent’i stüdyo ailemize coşkuyla karşılıyoruz” dedi. “Temelde, iki şirketimiz arasındaki ortak kültürel değerlerin ve tutkuların farkındayız; bu da son on yılda ortak projelerimiz için doğal bir sinerji ve geliştirme hattı yaratılmasına yardımcı oldu.”
Turbulent’in kurucu ortağı Benoit Beauséjour, “On yılı aşkın bir süredir devam eden ortak başarının ardından, bir sonraki adımın güçlerimizi birleştirmek olması son derece doğaldı,” diye ekliyor. “Montreal ve Quebec oyun ve teknoloji endüstrisi, burada bulunabilecek yetenek derinliğini teyit etmeye hizmet eden bu işlemden fayda sağlıyor. Biz de CIG’nin devasa küresel yetenek ağının uzmanlığından faydalanırken, stüdyo ekibimiz de artık kapsamı uluslararası olan projeler üzerinde çalışabilecek.”
Star Citizen şu ana kadar destekçilerinden yarım milyar dolardan fazla fon topladı. Matt’in kısa süre önce bizim için özetlediği gibi, oyunun son derece uzun süren gelişimi, yapımın başlamasından on yıldan fazla bir süre sonra hala alfa aşamasında olmasıyla iyi belgelenmiştir. Ve bu süre zarfında bazı özel fonlar çekmiş olsa da, ezici çoğunluğu kitlesel fonlama yoluyla geldi, 2012’de 2 milyon dolarlık başarılı bir Kickstarter ile başladı ve oradan balonlaştı.
Cloud Imperium Games bu yılın başlarında Star Citizen oyuncularından özür dilemek zorunda kaldı; zira yeni bir güncellemenin yayınlanmasıyla oyuna geri dönen oyuncuların sayısı artmış, giriş ve sunucu sorunları geliştirici için büyük bir sorun haline gelmişti.
Mart ayında yayınlanan güncelleme, Alfa 3.18’de uygulanan Persistent Entity Streaming teknolojisinin eklenmesiyle oyunun tam oyun içi kalıcılık idealine doğru adımlar atıyor. Bu, nesnelerin oyuncular tarafından hareket ettirildiğinde dinamik olarak izlenebileceği anlamına geliyor.