Baldur’s Gate 3, yılın en büyük oyunlarından biri olarak piyasaya sürülmesinin ardından, hem eleştirmenler hem de oyuncular tarafından büyük beğeni topladı. Larian Studios’un geliştirdiği bu efsanevi CRPG (Computer Role-Playing Game), sadece Yılın Oyunu ödülleriyle değil, aynı zamanda oyuncular tarafından harcanan saatlerle de dikkat çekiyor. En son açıklanan verilere göre, oyun Steam Deck üzerinde 17 milyondan fazla saat oynandı.
Michael Douse, Larian Studios’un yayın yönetmeni, Twitter’dan yaptığı açıklamada, Steam Deck üzerinde toplamda 17.223.529 saat oynandığını duyurdu. Bu, yaklaşık olarak 717.647 gün veya 1.965 yıl yapıyor. Bu istatistik, Baldur’s Gate 3’ün oyuncular tarafından ne kadar bağlandığını ve uzun süreli oyun deneyimlerinin ne kadar yaygınlaştığını gösteriyor.
Oyuncuların, bu kadar uzun süreyi oyun dünyasında geçirmeleri, aynı zamanda oyunun ne kadar derinlemesine ve bağımlılık yapıcı bir deneyim sunduğunu da gözler önüne seriyor. Baldur’s Gate 3’ün sunduğu zengin hikaye, detaylı karakter gelişimi ve açık dünya keşfi, oyuncuları saatlerce ekranda tutmayı başarıyor.
Baldur’s Gate 3‘ün bu kadar popüler olması, oyun dünyasında Steam Deck gibi taşınabilir cihazların oyun deneyimini nasıl dönüştürdüğünü de gösteriyor. Ancak, 17 milyon saatin uzun süreli oyun oturumları anlamına gelmesi, özellikle Steam Deck’in sınırlı bataryası göz önüne alındığında, oyunun pil tüketimi ile ilgili bir tartışmayı da beraberinde getirdi. Douse, bu konuda şaka yaparak, Larian’ın 100w’lık pil çıkarmak için bir işbirliği yapması gerektiğini belirtti. Steam Deck’te oynanan saatlerin fazla olması, bu cihazın oyun dünyasındaki popülaritesinin de bir göstergesi.
Oyun sektöründe bu tür başarılar, yalnızca oyunların kalitesine değil, aynı zamanda taşınabilir cihazlar ve platformların oyun deneyimini nasıl şekillendirdiğine dair de önemli ipuçları sunuyor. Baldur’s Gate 3’ün başarısı, sadece Steam Deck gibi yeni nesil platformlar için değil, oyun sektörü genelinde oyuncu talepleri ve ihtiyaçlarına yönelik gelişmelerin hız kazanmasına da neden olabilir. Bu bağlamda, ilerleyen dönemde daha fazla taşınabilir oyun cihazı ve uzun süreli oyun deneyimleri sunan platformların ortaya çıkması bekleniyor.