Çin’in video oyunları endüstrisi, Batı pazarında etkileyici bir varlık oluşturarak hızla yükseliyor ve bu yükselişin öncülerinden biri olarak öne çıkan Black Myth: Wukong, bu trendin zirvesinde yer alıyor.
Çin kültüründen ilham alan ve ülkenin popüler 16. yüzyıl romanı “Batıya Yolculuk” temel alınarak geliştirilen Black Myth: Wukong, sadece konusuyla değil, aynı zamanda oyun dünyasındaki eşsiz yapısıyla da dikkat çekiyor. Oyun, geleneksel olarak ucuz taklitlerle veya gacha mekaniklerine sahip ücretsiz mobil oyunlarla ilişkilendirilen Çin oyunlarından farklı bir deneyim sunmayı hedefliyor.
2013 yılında piyasaya sürülen ve 13 dakikalık alfa öncesi oynanış fragmanı ile büyük beğeni toplayan Black Myth: Wukong, geliştirici Game Science’ın YouTube kanalında milyonlarca izlenme elde ederek geniş bir izleyici kitlesi kazandı. O günden bu yana, oyun, Çin dışındaki pazarlarda da dikkat çekiyor. Özellikle, Genshin Impact ve Honkai: Star Rail gibi popüler oyunlarla büyüyen Çin oyun endüstrisi, uluslararası arenada da adından söz ettirmeye başladı.
Black Myth: Wukong, tek seferlik satın alma modelini benimseyen, premium bir oyun olarak piyasaya sürülecek. Western AAA stüdyolarının beklentilerini karşılayacak düzeyde bir prodüksiyon kalitesine sahip olan oyun, Çin mitolojisinin güçlü karakterlerinden Monkey King’in hikayesini yeniden anlatıyor. Oyun, FromSoftware’un etkileyici dövüş mekanikleriyle, Dark Souls ve Bloodborne tarzında bir deneyim sunmayı amaçlıyor.
Gamescom’daki etkinlikte dört saatlik sıra bekleyen oyunseverlerin ilgisi ve The Game Awards’ta İngilizce dublajlı fragmanın büyük ilgi görmesi, Black Myth: Wukong’un son aşamaya geldiğini gösteriyor. Oyunun dünya çapında PC, PS5 ve Xbox Series X/S için 2024 yılında piyasaya sürülmesi planlanıyor.
Oyun, Soulslike türünün özelliklerini taşıyarak, zorlu dövüş mekanikleri, benzersiz karakterler ve etkileyici bir hikaye sunmayı hedefliyor. Çin mitolojisi ve kültüründen beslenen oyun, Çin oyun endüstrisinin Batı pazarında daha da güçlenmesine katkıda bulunabilir. Ancak, ücretsiz oyunların hüküm sürdüğü Çin pazarında premium oyunlara ilginin artmasıyla birlikte, Black Myth: Wukong’un küresel başarısı kritik öneme sahiptir. Oyunun, 2024 yılında ejderha yılında piyasaya sürülmesi, Çin oyunlarının dünya çapında daha fazla ilgi görmesine yönelik önemli bir adım olarak değerlendirilebilir.