İçeriğimizde, Google Play’in görüşlerini aldığı; başarıya ulaşmış bağımsız oyun stüdyolarından İsrail merkezli Jimjum Studios’un kurucu ortağı ve CEO’su Nimrod Kimhi’nin başarıya giden fikirlerine ve başarı sırlarına dair tüyolarına kısaca yer vereceğiz. Tüyolara geçmeden önce, Jimjum Studios’un, Google Bağımsız Oyun Festivali’nde (Google’s Indie Game’s Festival) ilk 10’a girdiğini belirtelim.
İlk Adım: Birbirini Tamamlayan, Başarıya Aç, Yetenekli Bir Ekip
Jimjum Studios’un kurucu ortağı ve CEO’su Nimrod Kimhi’ye göre başarıya giden yolda ilk adım birbirini tamamlayan kaliteli bir ekip. Bu ekibin elbette “mükemmel” olması da gerekmiyor. Ancak öğrenmeye ve başarıya aç, yetenekli isimlerden oluşması; olmazsa olmaz şart olarak vurgulanıyor.
Google Play Indie Games Geliştiricilere Destek Oluyor haberi için de buraya göz atabilirsiniz.
Oyun geliştirme çalışmalarının farklı aşamalarında bilgi sahibi kişilerin öneminin büyük olduğunu ifade eden Nimrod Kimhi; kendi ekiplerinin başlangıçta 4 kişiden oluştuğunu ve “oyun müzikleri” alanındaki eksiklerini, ekiplerine bu alanda bilgili ve yetenekli birini dahil ederek giderdiklerini belirtiyor. Böylece ekip, 5 kişi ile yola çıkıyor.
İkinci Adım: Erken Test Edin, Hemen Geri Bildirim Alın
Nimrod Kimhi, başarılı işler ortaya koymak için en önemli adımlardan birinin “erken test” olduğunun altını çiziyor. Geliştirilen oyunun en kısa sürede test edilmesi ve oyuncu topluluklarından geri bildirim alınması gerektiğini deklare eden Nimrod Kimhi, oyunların “eğlence” vaat etmesi gerektiğini ve bunun da son derece soyut bir kavram olduğunu vurguluyor.
Google Play: Oyun Geliştiricilere Ne İlham Veriyor? İçeriği için de buraya göz atabilirsiniz.
Geliştirici için ortaya konulan oyunun her daim “iyi” olduğunu, ancak gerçeğin her zaman bu doğrultuda olmadığını belirten Kimhi, erken test ve geri bildirimle ulaşılan objektif sonucun doğru yolda ilerlemeyi sağlayacağını söylüyor.
Üçüncü Adım: Oyunun Özünü ve Amatör Ruhu Kaybetmeyin!
Nimrod Kimhi, oyunun özünün kaybedilmemesi gerektiğine dikkat çekiyor. “Tüm analitik ve geri bildirimlerin yanı sıra mobil endüstrinin gürültüsü ve oyun yapmanın ticari baskıları nedeniyle dikkatinizin dağılması kolaydır” diyen Nimrod Kimhi, bu hengamede oyunun özünün ve amatör ruhun kaybedilmemesi gerektiğini belirtiyor.
Dördüncü Adım: Hedef Kitle Tespiti ve Sağlam Pazarlama Stratejisi
“Son olarak, milyonlarca oyuncunun olduğu bir dünyada hedef kitlenizi bulabilirsiniz. Hayal ettiğinizden daha uzun sürebilir, daha zor olabilir ama onlar oradadır” diyen Kimhi, hedef kitle tespitinin önemine vurgu yapıyor.
Google Play Battle Royale Oyun Türü Raporu için de buraya göz atılabilir.
Nimrod Kimhi’nin gündeme getirdiği ana alanlardan biri de, her oyunun sağlam bir pazarlama stratejisine sahip olması gerektiği. Oyunun hazır olduğu ana kadar beklenilmesi gerektiğini ifade eden Nimrod, akabinde harekete geçilerek iyi bir pazarlama stratejisi izlenmesinin önemini şu sözlerle vurguluyor:
“Bir dağıtım planı üzerinde çalışmak ve başlıkları hakkında farkındalık yaratmak için çevrimiçi topluluklar gibi kanalları kullanmak gerekli. Stratejinin büyük bir kısmı, sahadaki kilit etkileyicileri bulmak ve onları oyunlarına dahil etmektir. Aynı zamanda, büyük bir lansman yerine adım adım ilerlemelerine izin veren bir lansman aşamasına sahip olmak.”
Google Play MMORPG Raporu için de buraya göz atılabilir.
Son Tavsiye: Öğrenmeye Açık Olun Hatalardan Ders Alın!
Nimrod Kimhi’den gelen son tavsiye ise şu şekilde: “Öğrenme yolculuğuna açık olun. Olabildiğince çok bilgi özümseyin. Daha önce bu yoldan geçmiş pek çok kişi var, bu yüzden onların başarılarından ve (belki daha da önemlisi) hatalarından ders alın. Büyüdükçe, benzersiz bakış açılarınızı ve fikirlerinizi kullanarak bildiklerinizi başkalarıyla paylaşın ve bu karşılıklılık çemberini oluşturmaya yardımcı olun.”