Obsidian Entertainment, The Outer Worlds’ün başarısından sonra, bir sonraki büyük RPG oyunu Avowed ile dikkatleri üzerine çekiyor. Oyunun dijital önizleme etkinliğinde, yaklaşık üç saatlik bir bölüm deneyimleme fırsatı buldum. Bu önizleme, Obsidian’ın RPG köklerini nasıl derinleştirdiğini ve oyunculara Eora dünyasını farklı bir perspektiften sunmayı hedeflediğini gösteriyor.
Hikaye ve Başlangıç
Avowed, oyuncuyu bir gemi kazasıyla başlayan bir hikayeye davet ediyor. Karakteriniz, Aedyran İmparatorluğu tarafından “Düş Karası” adı verilen bir salgını araştırmak için Yaşayan Topraklar adlı adaya gönderilen bir elçi rolünü üstleniyor.
Karakter oluşturma süreci oldukça ayrıntılı ve oyuncuların insan veya elf gibi ırkları seçmesine, fiziksel özelliklerini özelleştirmesine ve RPG niteliklerini (Güç, Zeka vb.) ayarlamasına olanak tanıyor. Ayrıca, oyuncuların seçtiği nitelikler, oyunun ilerleyen aşamalarında diyalog seçeneklerini ve görev çözümlerini etkiliyor.
Dövüş ve Oynanış Mekanikleri
Obsidian, The Outer Worlds’de eleştirilen dövüş sistemini Avowed’da önemli ölçüde geliştirmiş.
- Daha Akıcı Animasyonlar ve Geri Bildirim: Dövüşler, daha tatmin edici ve dinamik bir deneyim sunuyor.
- Çift Silah Kullanımı: Oyuncular, büyük kılıçlar, büyü kitapları ve savaş çekiçleri gibi çeşitli silahları kombine ederek farklı oynanış stilleri oluşturabiliyor.
- Zorluk Seviyesi: Zor modda oynandığında, dövüşler stratejik düşünce gerektiriyor ve oyunculara meydan okuyor.
Bununla birlikte, büyü sisteminde bazı dengesizlikler dikkat çekiyor. Grimoire büyüleri, oyunun mana sistemi olan Essence’a dayanıyor ve Essence, yalnızca iksirlerle yenilenebiliyor. Bu, büyü kullanıcılarını dezavantajlı bir konuma sokabilir.
Keşif ve Çevre
Avowed, Skyrim veya Baldur’s Gate 3 gibi geniş bir açık dünya deneyimi sunmuyor, ancak her bölge detaylı keşiflere olanak tanıyor. Dawnshore gibi bölgelerde oyuncular sırlar ve ek görevlerle karşılaşabiliyor.
Birinci şahıs ve üçüncü şahıs kamera açıları arasında geçiş yapılabiliyor, ancak üçüncü şahıs modu hantal hissettiği için birinci şahıs deneyimi daha akıcı görünüyor.
Yoldaşlar ve Diyaloglar
Demoda tanıtılan yoldaş Kai, hem savaşta hem de diyaloglarda aktif bir rol oynuyor. Mass Effect serisindeki Garrus’un seslendirme sanatçısı Brandon Keener tarafından seslendirilen Kai, oyunun ilerleyen bölümlerinde daha derin bir hikayeye sahip olma potansiyeli taşıyor.
Diyalog sistemi ise oyuncunun seçimlerini etkiliyor. Güç veya Zeka gibi nitelikler, belirli durumlarda alternatif diyalog seçenekleri açabiliyor. Ancak, yüz animasyonları şu anki haliyle etkileyici değil ve geliştirilmesi gerekiyor.
Görsellik ve Performans
Avowed, Unreal Engine 5 kullanılarak geliştirilmiş olmasına rağmen, görsel kalite açısından çığır açıcı değil. Ancak, DLSS Süper Çözünürlük ve Ray Tracing gibi teknolojilerle performans oldukça stabil. Aydınlatma bazı anlarda yapay görünse de genel grafikler yeterince tatmin edici.
Avowed, Obsidian’ın birinci şahıs RPG formülüne yeni bir soluk getiriyor. Skyrim veya Baldur’s Gate 3 kadar büyük bir başarıya ulaşması zor görünse de, zengin hikaye anlatımı ve RPG mekanikleriyle dikkat çekeceği kesin.
Çıkış Tarihi: 18 Şubat 2025
Platformlar: PC (Steam, Xbox uygulaması, Battle.net, PC Game Pass), Xbox Series S|X ve Xbox Cloud Gaming
Eora dünyasına bu yepyeni bakış açısı, hem eski Pillars of Eternity hayranlarını hem de yeni başlayanları memnun edecek gibi görünüyor. Obsidian, Avowed ile güçlü bir RPG deneyimi sunmayı vaat ediyor.