Ubisoft, yeni Assassin’s Creed oyunu Mirage‘in Bağdat’ın ve Abbasi Halifeliği’nin tarihini, sanatını ve kültürünü interaktif bir şekilde sunan bir deneyim olarak hazırladığını duyurdu. Oyun, ana hikayeye entegre edilmiş ve ilerlemeye bağlı olarak tamamlandığında oyunculara ana karakter Basim için oyun içi bir ödül sunuyor.
Mirage, oyuncuların Bağdat’taki 66 tarihi mekânı ziyaret ederek araştırma odaklı makalelerin kilidini açmalarına olanak tanıyor. Bu makaleler beş farklı alanı kapsıyor: sanat ve bilim, inanç ve günlük yaşam, saray hayatı, ekonomi ve hükümet. Oyuncular, tarihçiler ve uzman danışmanlarla işbirliği içinde hazırlanan içeriklerle Bağdat’ın ve Abbasi Halifeliği’nin derinliklerine inme fırsatı bulacaklar. Ayrıca, seçkin müze ve kurumların koleksiyonlarından seçilen resimlerle desteklenen görsel bir deneyim sunulacak.
Ubisoft Montreal’de çalışan tarihçi Dr. Raphaël Weyland, Mirage’in hassas konuları incelikle ele almasından gurur duyduğunu belirtti. Oyun; harem, hadımların rolü ve kölelik gibi yanlış temsil edilen konuları açık bir şekilde tartışarak bu konulardan kaçınmıyor. Aynı zamanda, Sofra Adabı veya Pazar Müfettişleri gibi konulara mizahi bir yaklaşım getirilerek tarihin komik ve neşeli yönlerine vurgu yapılıyor.
Mirage, Ubisoft Bordeaux tarafından geliştirilen bir oyun ve Assassin’s Creed serisine bir aşk mektubu olarak nitelendiriliyor. Oynanış parkur, gizlilik ve suikastlara odaklanırken aksiyon-macera tarzını benimseyen daha eski Assassin’s Creed oyunlarının ruhuna geri dönüş yapıyor. Bu oyun, Origins, Odyssey ve Valhalla gibi daha geniş kapsamlı RPG tarzı girişlerden önce piyasaya sürülmüş olacak.