The Game Awards 2024, yılın en iyi oyunlarını onurlandırırken aynı zamanda tartışmaları da beraberinde getirdi. Game Science’ın CEO’su Feng Ji, stüdyolarının uzun süredir üzerinde çalıştığı Black Myth: Wukong’un Yılın Oyunu ödülünü kazanamamasına yönelik eleştirilerini Çin’in popüler sosyal medya platformu Weibo üzerinden dile getirdi.
Black Myth: Wukong, etkinlikte beş ödüle aday gösterilmiş ve En İyi Aksiyon Oyunu ile Oyuncuların Seçimi ödüllerini kazanarak geceyi iki ödülle kapatmıştı. Buna rağmen, Feng Ji’nin açıklamaları oyunun karşılaştığı rekabet ortamı ve ödüllerin değerlendirme kriterleri konusundaki kafa karışıklığını ortaya koyuyor.
Feng Ji, oyunlarının başarısını ve bu süreçte harcadıkları emeği vurgularken, oyun ödüllerinin dağıtımı konusunda bazı “adaletsizlikler” olduğuna dikkat çekti. Çeviri üzerinden yapılan yorumlara göre CEO, “Buraya boşuna geldim” diyerek etkinliğe yönelik hayal kırıklığını açıkça dile getirdi.
Feng Ji, yaptığı paylaşımda oyun sektörünün daha fazla insana ulaşması gerektiğini belirterek şunları söyledi:
“Bu dünyada hala sözde AAA oyunları oynama şansı olmayan birçok insan var. Konsol veya bilgisayar kullanmamış, dünya hakkında çaresiz veya karmaşık duygular içinde olan, adaletsizlikten muzdarip milyonlarca insan var. Biz oyun yaratıcıları olarak daha iyi oyunlar üretmeli ve daha fazla insanın gerçeği, iyiliği ve güzelliği hissetmesini sağlamalıyız.”
Çin merkezli bağımsız bir stüdyo olan Game Science, Black Myth: Wukong ile oyun dünyasında büyük bir yankı uyandırmıştı. Oyun, klasik Çin mitolojisinden ilham alan hikayesi ve AAA kalitesindeki görselliğiyle dikkat çekti. Ancak Metacritic puanlarına bakıldığında, oyunun Yılın Oyunu kategorisine aday gösterilen en düşük puanlı yapım olduğu görülüyor.
Buna rağmen, Feng Ji’nin ifadeleri, stüdyonun oyun endüstrisine yeni bir soluk getirme hedefini ortaya koyuyor. Game Science, Black Myth: Wukong üzerinden yalnızca oyun oynamış insanlara değil, oyun kültürüyle henüz tanışmamış geniş bir kitleye ulaşmayı amaçlıyor.
Feng Ji’nin bu açıklamaları, The Game Awards etkinliğinin yıllardır süregelen eleştirilerini yeniden gündeme getirdi. Özellikle değerlendirme kriterlerinin belirsizliği ve kazanan oyunların seçim süreçleri, oyuncular ve geliştiriciler arasında sıkça tartışma konusu oluyor.
Bazı eleştirmenler, Game Awards’ın yalnızca popüler oyunları ve büyük stüdyoları öne çıkardığını iddia ederken, bağımsız stüdyoların ödül kazanmasının zor olduğuna dikkat çekiyor. Game Science gibi stüdyoların Black Myth: Wukong gibi büyük projelere imza atması, bu alanda önemli bir değişim sinyali olarak değerlendiriliyor.
Feng Ji’nin açıklamaları her ne kadar hayal kırıklığına işaret etse de, stüdyonun geleceğe yönelik umutlu olduğu anlaşılıyor. Game Science, Black Myth: Wukong ile elde ettikleri başarıyı bir başlangıç olarak görüyor ve oyun endüstrisinde kalıcı bir iz bırakma hedefini sürdürüyor.
Black Myth: Wukong, The Game Awards 2024’te iki ödülle ayrılmış olsa da, Game Science ekibinin gözünde bu yeterli değil. Feng Ji’nin açıklamaları, oyun dünyasının yalnızca ticari başarılarla değil, kültürel ve insani değerlerle de tanımlanması gerektiğini bir kez daha hatırlatıyor.